Porównywarki cen mają problem. Od października rusza Google Shopping
Gdy Google wymierzył bolesnego klapsa polskim porównywarkom cen, pojawiły się spekulacje, że może kryć się za tym chęć wejścia na ten lukratywny rynek. Odpowiedź jest już znana. Google uruchamia własną usługę pozwalającą na porównywanie cen.
Gdy Google wymierzył bolesnego klapsa polskim porównywarkom cen, pojawiły się spekulacje, że może kryć się za tym chęć wejścia na ten lukratywny rynek. Odpowiedź jest już znana. Google uruchamia własną usługę pozwalającą na porównywanie cen.
Jak wynika z informacji udostępnionych na blogu Google’a, wyszukiwarkowy gigant pracuje nad uruchomieniem usługi Google Shopping. Z punktu widzenia Google’a i reklamodawców jest to rozszerzenie usługi AdWords, jednak co te zmiany oznaczają dla internautów?
Po wpisaniu zapytania dotyczącego jakiegoś produktu poza standardowymi linkami pojawią się również oferty ze zdjęciami i cenami. Nie będą to jednak produkty najlepsze czy też najpopularniejsze, ale te, za których promowanie producent lub sprzedawca zdecydował się zapłacić.
Istotna będzie również szczegółowość zapytania. Przykład ze strony Google’a dotyczy teleskopów: o ile użytkownik wpisze w wyszukiwarkę ogólne słowo „teleskopy”, wśród wyników wyszukiwania pojawi się pasek z miniaturami zdjęć i cenami, promujący sklepy mające w ofercie jakieś teleskopy.
W przypadku szczegółowego zapytania dotyczącego konkretnego produktu po prawej stronie pojawi się jego zdjęcie, opis i porównanie ofert. Dodatkowo Google wprowadzi również system oceny sklepów.
Google Trusted Stores
Na jednym ze screenów prezentujących nową usługę wygląda to tak, że połowę strony zajmują płatne ogłoszenia, a dopiero pod nimi można znaleźć tradycyjne linki, zazwyczaj mocno promowane przez specjalistów od SEO.
Oczywiście kilka dostępnych screenów o niczym nie przesądza, ale mam wrażenie, że Google jest na dobrej drodze do tego, by internauci, którzy w danej chwili nie są zainteresowani zakupami, zaczęli szukać wartościowych wyników nie na pierwszej stronie, ale np. wśród TOP 11-20.
Wdrażanie Google Shopping rozpocznie się od Stanów Zjednoczonych. Usługa ma zacząć działać jeszcze w październiku.
Źródło: Google Commerce • Search Engine Land • SEO Info • Antyweb • Mensis