Posiadacze PS3 kupują mniej, ale więcej

Posiadacze PS3 kupują mniej, ale więcej

Posiadacze PS3 kupują mniej, ale więcej
Michał Kowal
15.04.2009 17:36

Najpierw, krótko i fachowo: pomimo, że na Xbox 360 sprzedaje się więcej gier, to attach rate (nie ma polskiego odpowiednika - współczynnik przyłączenia) dla największych blockbusterów wypada na korzyść Sony. O co chodzi? Jeżeli porównamy sprzedaż najpopularniejszych gier na obie konsole to okazuje się, że po tytuł o wiele chętniej sięgają użytkownicy PS3.

Najpierw, krótko i fachowo: pomimo, że na Xbox 360 sprzedaje się więcej gier, to attach rate (nie ma polskiego odpowiednika - współczynnik przyłączenia) dla największych blockbusterów wypada na korzyść Sony. O co chodzi? Jeżeli porównamy sprzedaż najpopularniejszych gier na obie konsole to okazuje się, że po tytuł o wiele chętniej sięgają użytkownicy PS3.

Najpierw parę słów o attach rate: w naszym przypadku jest to stosunek ilości sprzedanych gier multiplatformowych na Xbox 360 i PS3 do ilości konsol obecnych już na rynku.

W przypadku, gdy Xbox 360 sprzedał się w USA prawie dwa razy lepiej niż PS3 to i gry na niego powinny sprzedawać się dwa razy lepiej, aby attach rate dla obu konsol był na tym samym poziomie. Tak się jednak nie dzieje.

Pomimo, że na PS3 sprzedaje się mniej gier niż na Xbox'a 360 to attach rate stoi po stronie konsoli Sony. Kierując się tym wskaźnikiem doszlibyśmy do wniosku, że przy takiej samej liczbie sprzedanych konsol, to użytkownicy czarnulki częściej kupowaliby największe hity.

Obraz

Czas przejść do przykładów podanych przez Sony (wszystko dla rynku USA):

  • Street Fighter IV sprzedał się  w 402,919 sztukach na PS3 i 446,435 egzemplarzach na Xbox'a 360. Przewaga jest niby po stronie Microsoftu, ale tylko do momentu gdy porównamy te liczby z ilością konsol na amerykańskim rynku. Okaże się wtedy, że tytuł osiągnął attach rate dla PS3 w wysokości 5,5%, a dla Xbox'a 360 tylko 3,1%.
  • *Tomb Raider: Underoworld *sprzedał się lepiej na PS3 (136,245 sztuk) niż na Xbox 360 (108,784 sztuk). Attach rate wynosi w tym wypadku 1,9 (konsola Microsoft) i 7% (PS3).
  • *GTA IV *sprzedał się na PS3 w liczbie 1,959,798, a na Xbox 360 w 3,362,196 sztuk. I znowu pomimo większej ilości sprzedanych sztuk na Xbox'a, attach rate jest bardziej korzystny dla Sony (26,9% PS3 i 23% Xbox 360)

Wszystkie dane zostały przedstawione w Gamasutra i pochodzą od Sony.

Obraz

Wniosek jest taki: czasem można sprzedać mniej, ale więcej.

A na poważnie jeżeli dane są prawdziwe to wychodzi na to, że użytkownicy PS3 dużo chętniej kupują hity. Może to wynikać z piractwa na Xbox 360, albo z tego powodu, że sprzęt od Microsoftu doczekał się w USA o wiele lepszej reklamy. Spowodowało to modę na konsolę w efekcie tego maszynkę kupiło wiele osób, które zagrały raz, dwa, a potem odstawiło swoją zabawkę w kąt. Okazuje się, że przy takiej samej liczbie sprzedanych konsol to Sony by dominowało. I wszystko się zgadza, ale jest taka mądrość ludowa: gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.

Lepszy attach rate może być zwiastunem dobrych czasów dla Sony. Na razie jest tylko ciekawym wskaźnikiem, który pokazuje, że opłaca się sprzedawać gry na obie konsole.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)