Potężny silnik trafił do księgi rekordów Guinnessa. Wszystko przez swoją moc
Waży ponad dwie tony. Napędzi kontenerowce kursujące pomiędzy Azją a Europą. Inżynierowie z dumą mogą chwalić się rekordem Guinessa w kategorii moc.
Jak pisze Portal Morski, silnik dwupaliwowy WinGD może pochwalić się rekordem w kategorii "największej mocy morskiego silnika spalinowego (cykl Otto) dostępnego komercyjnie".
Moc rekordzisty to 63 840 kW przy prędkości 80 obr/min. Jednostka imponuje również wymiarami. Ma prawie 23 metry długości, a wysokość całkowita to niecałe 16 metrów.
WinGD 12X92DF GUINNESS WORLD RECORDS™ Most Powerful Marine IC (Otto-cycle) Engine
Silnik znajdzie się w dziewięciu kontenerowcach, które są największymi na świecie jednostkami napędzanymi LNG.
Ich pojemność wynosi 23 000 TEU. Zaś zbiornik silnika to 18 600 metrów sześciennych, co sprawia, że wystarczy jedno "zalanie", aby pokonać trasę pomiędzy Europą a Azją.
Przy tym paliwo LNG jest bardziej ekologiczne od obecnie stosowanych rozwiązań. Serwis Portal Morski przypomina, że statki napędzane paliwem LNG "znacznie zmniejszają zanieczyszczenie powietrza spowodowane emisją SOx, drobnych cząstek stałych i NOx, oferując jednocześnie znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych".