Powerbank o pojemności 5 milionów mAh? Lepiej go nie kupuj, bo może wybuchnąć

Powerbank o pojemności 5 milionów mAh? Lepiej go nie kupuj, bo może wybuchnąć
Źródło zdjęć: © ZDnet
Arkadiusz Stando

02.03.2021 18:51, aktual.: 06.03.2024 22:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na eBayu, Amazonie czy Aliexpress można znaleźć przedziwne produkty. Dziennikarz serwisu ZDNet zamówił kilka powerbanków o niedorzecznej pojemności. Oczywiście tylko według opisu.

Każdy człowiek posiadający chociażby minimalną styczność ze sprzętem elektronicznym wie, że nie kupi powerbanku o pojemności 5000000 mAh. Coś takiego nie istnieje. Najmocniejsze prawdziwe powerbanki oferują powiedzmy 20000 mAh. I to jest już sporo. Jednak ktoś wystawia w sieci ogłoszenia sprzedaży takich "superpoteżnych" produktów, więc zapewne ktoś musi się na te sztuczki nabierać.

Adrian Kingsley-Hughes zamówił kilka takich urządzeń. Pierwszym z nich był powerbank o rzekomej pojemności "9000000 mAh". Według pomiarów redaktora, akumulator posiadał około 10000 miliamperogodzin. Jakość wykonania urządzenia była fatalna. Nawet jak na 14 funtów, czyli około 73 złote.

Następny z opisywanych przez Kingsleya-Hughesa powerbanków miał posiadać 5 milionów miliamperogodzin. Praktycznie nieśmiertelny? W rzeczywistości w ogóle nie działał. Co więcej, okazało się, że powerbank mógł stanowić zagrożenie. Po zdjęciu z niego obudowy, autor zauważył, że jeden z przewodów akumulatora jest oderwany.

Wisiał luźno, we wnętrzu metalowej obudowy. Gdyby jej dotknął, mógłby dojść nawet do przegrzania baterii, co z kolei doprowadziłoby do jej wybuchu. Tak niewiele było potrzeba, aby wzniecić porżar. Co więcej, po zdjęciu powłoki z jednego z akumulatorów, autor zauważył oznaki wycieku lub korozji. Cóż, był o krok od tragedii. Dlatego nie warto kupować wątpliwej jakości sprzętu, który sprzedawcy reklamują jako sprawiający cuda.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (6)
Zobacz także