Poznaj prawa e-konsumenta. UOKiK zrobił redesign strony

Poznaj prawa e‑konsumenta. UOKiK zrobił redesign strony

Poznaj prawa e-konsumenta. UOKiK zrobił redesign strony
Joanna Szczepaniak
17.05.2010 09:16

Nowy serwis obrońców praw konsumenta stał się bardziej przyjazny użytkownikom i umożliwia im szybsze dotarcie do informacji. Struktura strony UOKiK powstała w oparciu o analizę potrzeb internautów. Na stronie głównej przedstawiono najczęściej szukane treści serwisu, do których dostęp był wcześniej utrudniony.

Nowy serwis obrońców praw konsumenta stał się bardziej przyjazny użytkownikom i umożliwia im szybsze dotarcie do informacji. Struktura strony UOKiK powstała w oparciu o analizę potrzeb internautów. Na stronie głównej przedstawiono najczęściej szukane treści serwisu, do których dostęp był wcześniej utrudniony.

W Polsce sprzedawcy cały czas czują się bezkarni i masowo nabijają klientów w przysłowiową butelkę. Klienci zaś mają bardzo mgliste pojęcie o swoich prawach, co sprowadza ich do poziomu bezbronnej ofiary. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce zmienić ten stan. Temu celowi ma służyć nowy, bardziej przyjazny dla internauty serwis UOKiK.

Dzięki wyszukiwarkom internauta może znaleźć odpowiednią instytucję w mieście bądź województwie, a także dowiedzieć się o swoich prawach konsumenckich. Zgłaszanie nadużyć ułatwi formularz, w którym możemy poinformować gdzie znajdują się paliwa złej jakości lub niebezpieczne produkty.

Ponadto, aby zwiększyć funkcjonalność serwisu:

  • udostępniono na stronie kanały RSS ułatwiające szybkie pobranie informacji;
  • wyeliminowano elementy Flash, dzięki czemu strona zyskała na szybkości;
  • udostępniono wyszukiwarkę z systemem podpowiedzi oraz funkcją znajdowania plików, dzięki czemu internauci mają lepszy dostęp do licznych dokumentów znajdujących się na stronie, m.in. aktów prawnych oraz raportów UOKiK;
  • udostępniono wyszukiwarkę rzeczników konsumentów i instytucji pomagających konsumentom;
  • umożliwiono wyświetlanie elementów multimedialnych, m.in. filmów;
  • przygotowano schemat organizacyjny w wersji polskiej i angielskiej.
  • Stworzono mobilną wersję witryny.
  • Ułatwiono dostęp osobom słabowidzącym udostępniając wersję strony z wysokim kontrastem lub wersję czysto tekstową.

[cytat]- Klient postawił Agencji wysokie wymagania – mówi Michał Rytych, dyrektor zarządzający w VENTI, który koordynował prace nad serwisem. - Naszym zadaniem było nie tylko opracowanie nowej strony internetowej oraz wdrożenie narzędzi do zarządzania zawartością, ale również migracja danych z poprzedniej wersji serwisu.[/cytat]

Przeglądając zawartość nowej strony UOKiK mam wrażenie, że informacje są uporządkowane w czytelny sposób, a tytuły artykułów trafią do potencjalnego odbiorcy wiadomości (nie ma tam urzędowo-prawniczego "bełkotu"). Bardzo szybko i z poziomu strony głównej można odszukać kontakt osoby zajmującej się danym zagadnieniem np.: usługi bankowe, działającej w danym mieście. Wyjście naprzeciw oczekiwaniom internautów co do czytelności stron www mogę uznać za udane.

Źródło: e-biznes.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)