Prawie 10% dzieci uzależnionych od gier?

Ze szkodliwością gier wideo jest podobnie jak ze szkodliwością komórek - co roku słyszymy co innego. Jedno jest jednak pewne: im bardziej gry wideo robią się popularne, tym więcej uzależnionych od nich ludzi. Nowe badania to potwierdzają.

Fot. na licencji CC Giuseppe Bognanni
Fot. na licencji CC Giuseppe Bognanni
Szymon Adamus

19.01.2011 08:01

Ze szkodliwością gier wideo jest podobnie jak ze szkodliwością komórek - co roku słyszymy co innego. Jedno jest jednak pewne: im bardziej gry wideo robią się popularne, tym więcej uzależnionych od nich ludzi. Nowe badania to potwierdzają.

Dwuletnie badanie 3000 dzieci przeprowadzone w Singapurze wykazało, że prawie jedno na dziesięć dzieci jest uzależnione od gier wideo. Douglas A. Gentile z Media Research Lab na Uniwersytecie Stanowym w Ames powiedział:

[cytat]Gdy dzieci się uzależniają, ich depresja, niepokój i fobie społeczne się pogłębiają. Gdy wyrywają się z uzależnienia, wszystko wraca do normy.[/cytat]

Według badacza największym problemem jest traktowanie gier jako "wyłącznie rozrywki".

[cytat]Zapominamy, że rozrywka też na nas wpływa. W istocie jeśli coś na nas nie wpływa, to nazywamy to nudnym.[/cytat]

Pocieszające są wyniki innego badacza, Marka Griffithsa z Uniwersytetu Trenta w Wielkiej Brytanii, który dowiódł, że wielu graczy może bawić się grami wideo wiele godzin bez żadnych negatywnych skutków ubocznych.

[cytat]Gdyby dziewięć procent dzieci było uzależnionych od gier wideo, to w każdym większym mieście musiałyby powstać klinika leczenia ich uzależnienia.[/cytat]

Według Griffithsa problemem może być postrzeganie zaaferowania jako uzależnienia. Według niego dziecko grające dwie, trzy godziny dziennie to coś zupełnie normalnego.

Zgadzacie się z tym? Czy jednak co dziewiąte dziecko to grrrowy ćpun?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.