Produkty LG w filmach i serialach. Zauważyłeś markę w „Marsjaninie”?
Liam Neeson, Ryan Reynolds, a nawet Lady Gaga – to niektóre gwiazdy, które obcowały na ekranie ze sprzętami LG. Mimo tego, że marka występuje w przebojach kinowych i telewizyjnych, jej podejście do product placementu jest... nietypowe.
Od wideoklipów do produkcji fabularnych, od seriali do filmów pełnometrażowych, od science fiction do komedii, od projektów o wielkim budżecie do skromnych i mało znanych. Sprzęty LG mogliśmy zobaczyć na ekranie w produkcji każdego rodzaju – ale gdzie konkretnie?
Marsjanin
Marka pojawiła się w jednym z największych hitów kinowych ubiegłego roku. Podczas gdy Matt Damon uprawiał ziemniaki na Marsie, mąż jednej z astronautek przyrządzał sobie przekąski w mikrofalówce LG.
American Ultra
American Ultra to szalony film, w którym Mark Zuckerberg i bohaterka Zmierzchu są agentami specjalnymi, ale nie zdają sobie z tego sprawy. Na telewizorze jakiej marki widzimy list gończy wysłany za założycielem Facebooka? Oczywiście LG.
Mr. Robot
Nowe telewizory LG pojawiają się też w fenomenalnym serialu Mr. Robot, opowiadającym o hakerze z zaburzeniami psychicznymi.
Non-Stop
Non-Stop z Liamem Neesonem z roku 2014 to jeden z lepszych thrillerów ostatnich lat. Telefon, którego używa główny bohater, jest bardzo charakterystyczny – to LG Versa.
Green Lantern
Smartfon LG Revolution pojawił się w filmie superboahterskim Green Lantern z Ryanem Reynoldsem, ale znacznie ciekawsza od tego występu okazała się reklama do niego nawiązująca.
LG Revolution (Green Lantern) Commercial
Telephone
W teledysku do piosenki Lady Gagi i Beyonce „Telephone” tytułowym telefonem jest… LG Rumor2 VM265.
Chcecie posłuchać?
Lady Gaga - Telephone ft. Beyoncé (Official Music Video)
I Wanna
Nie tylko największe gwiazdy mogą pochwalić się korzystaniem ze sprzętu LG. Telefon tej marki pojawił się na przykład w teledysku do piosenki "I Wanna" grupy All American Rejects, nakręconym w roku 2009.
Całe wideo:
The All-American Rejects - I Wanna
Rodzina Soprano
Telewizory LG miała nawet rodzina Soprano, choć to już historia antyczna – urządzenia pojawiły się w odcinkach z roku 2007.
Dobry product placement to taki, którego nie widać
To oczywiście nie wszystkie występy LG - jedynie te bardziej znane. Mimo tego wciąż możesz zapytać ze zdziwieniem: „LG występowało w TYM filmie? Nie zwróciłem na to uwagi”. I o to właśnie chodzi.
Nachalny produkt placement nie jest ideą, którą LG chciałoby wspierać. Niektóre filmy i seriale wydają się być przerywane reklamą jakiegoś produktu – co jest niezmiernie irytujące dla widzów.
Jeśli sprzęt LG pojawia się na ekranie, nigdy nie robi tego kosztem fabuły. Jego obecność nie służy przede wszystkim promocji marki, a budowaniu wiarygodnego świata poprzez jej uwzględnienie. Dlatego zapewne przegapiłeś pojawienie się LG w powyższych produkcjach, i dlatego nikt przed takim lokowaniem produktu nie protestuje.
Właśnie tak powinno się to robić.
Autor: Michał Puczyński