Protesty w Warszawie. Pakiet książek o tematyce LGBT wspomoże Kampanię Przeciw Homofobii
ArtRage to niezwykle ciekawa inicjatywa, dzięki której można zgarnąć interesujące książki w atrakcyjnej cenie. Teraz organizatorzy postanowili wraz z wydawcami zareagować na piątkowe wydarzenia w Warszawie. Cel akcji jest szczytny.
10.08.2020 | aktual.: 08.03.2022 14:44
O ArtRage pisaliśmy kilka lat temu - choć wtedy akcja nazywała się Bookrage:
Płacąc co najmniej złotówkę (bo na tym właśnie akcja BookRage polega – czytelnicy sami decydują, ile chcą przeznaczyć pieniędzy na zakup zestawu), zgarniamy książki Wojciecha Chmielarza, Rafała Dębskiego, Krzysztofa Borunia, Stefana Grabińskiego i Arthura Conana Doyle'a. Jak widać, nie brakuje nowości, jest też klasyka – każdy powinien być zadowolony.
ArtRage skupia się przede wszystkim na ebookach, ale w ramach akcji rewers od czasu do czasu można kupić też papierowe wydania. Zwykle tego typu zbiórki okazują się wielkim sukcesem, a pakiety wyprzedają się w krótkim czasie.
Teraz organizatorzy postanowili odnieść się do piątkowych wydarzeń w stolicy, kiedy to przedstawicielka Stop Bzdurom trafiła na dwa miesiące do aresztu. Jak pisał Mateusz Czerniak na łamach WP Tech:
Aresztowanie Margot wywołało pokojowe protesty, w których trakcie doszło do zatrzymania uczestników warszawskiego marszu.
"Co możemy zrobić? Możemy pomóc, tak jak umiemy i to właśnie zrobimy" - piszą organizatorzy ArtRage.
Najtańszy pakiet kosztuje złotówkę i składa się z trzech książek. Najdroższy w tej chwili kosztuje 140 zł, ale może zarówno stanieć, jak i zdrożeć, bo to podwójna wartość aktualnej średniej.
Wpłaty będą podzielone równo – 50/50 – pomiędzy wydawców a Kampanię Przeciw Homofobii. Dlaczego cała kwota nie trafi na konto KPH? Ponieważ nie pozwalają na to zobowiązania wynikające z podpisanych umów.
Pozostaje mieć nadzieję, że kwota, którą uda się zebrać, będzie duża. A pakiet książek poświęconych zagadnieniom dotyczącym mniejszości seksualnych trafi nie tylko do sojuszników, ale przede wszystkim do osób, które z zaakceptowaniem innych mają problem.
Po 24 godzinach od startu akcji Art Rage poinformowało, że sprzedano 500 pakietów-cegiełek za łączną sumę ponad 34 tysięcy.