Przenoszenie numerów między operatorami będzie płatne?

Przenoszenie numerów między operatorami będzie płatne?

Telefon (Fot. Flickr/whatleydude/Lic. CC by)
Telefon (Fot. Flickr/whatleydude/Lic. CC by)
Wojtek Wowra
14.02.2011 15:55

Rzecznik sieci Play poinformował, że "pojawiła się inicjatywa wprowadzenia opłat" za przenoszenie numerów między operatorami. Czy nasze firmy telekomunikacyjne naprawdę nie mają nic lepszego do zaoferowania?

Rzecznik sieci Play poinformował, że "pojawiła się inicjatywa wprowadzenia opłat" za przenoszenie numerów między operatorami. Czy nasze firmy telekomunikacyjne naprawdę nie mają nic lepszego do zaoferowania?

Z danych Orange wynika, że w 2010 r. z opcji przeniesienia numeru skorzystało 860 tys. osób. Jednocześnie pojawiło się zjawisko tzw. wirtualnych przeniesień.

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP, powiedział:

[cytat]Chodzi o sprytnych klientów, którzy zobaczyli, że opłacało się bardziej kupić starter jednego operatora, zarejestrować go i przenieść numer do drugiego, niż od razu wziąć jego ofertę. Skalę zjawiska trudno policzyć, ale może to być całkiem spory odsetek.[/cytat]

Wszystko dlatego, że zmiana operatora jest dziś darmowa i trwa raptem jeden dzień. Niedługo może się to jednak zmienić. Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play, napisał w swoim blogu:

[cytat]Pojawiła się inicjatywa wprowadzenia opłaty za przenoszenie numeru. Tym razem koszt ponosiłby nie klient, jak kiedyś, ale operator biorca. Koszty operacji wyceniane są na około 50 zł (...)

Ciekawe jest to, że wprowadzenie opłaty postulują Ci, którzy na MNP [mobile number portability - przyp. red.] tracą najwięcej. Przyznam się, że nie rozumiem tej logiki. Zamiast skoncentrować się za zatrzymaniu klientów, lepiej na tym zarabiać dzięki sztucznej opłacie?[/cytat]

Gruszka nie podał dokładnie, kto jest autorem tego kontrowersyjnego pomysłu. Z jego wypowiedzi wynika jednak, że chodzi o "starych" operatorów komórkowych (niekoniecznie wszystkich).

Jak widać, inwencja dostawców usług nie zna granic. Rynkowi regulatorzy forsują kolejne przepisy, które mają chronić konsumentów. Po kilku czy kilkunastu miesiącach te wysiłki okazują się jednak bezowocne.

Co następne? Opłata za wizytę w salonie z telefonami? ;)

Źródło: Media2.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)