Przeskocz z Google prosto do interesującej Cię części strony

Przeskocz z Google prosto do interesującej Cię części strony

Przeskocz z Google prosto do interesującej Cię części strony
Paweł Cebula
17.12.2008 16:00

Wyszukując różnych rzeczy w Google na pewno zdarzyło się Wam, że po wyświetleniu strony musieliście szukać i scrollować przez nią w poszukiwaniu określonej frazy czy fragmentu tekstu. Google podobno testuje aktualnie rozwiązanie, które może być bardzo przydatne w takich sytuacjach.

Wyszukując różnych rzeczy w Google na pewno zdarzyło się Wam, że po wyświetleniu strony musieliście szukać i scrollować przez nią w poszukiwaniu określonej frazy czy fragmentu tekstu. Google podobno testuje aktualnie rozwiązanie, które może być bardzo przydatne w takich sytuacjach.

Wyobraźmy sobie, że wpisujemy jakąś frazę do pola wyszukiwarki, zaznaczamy “szukaj” i pojawia się nam lista wyników. Wybieramy więc najodpowiedniejszy naszym zdaniem. Okazuje się, że strona po otworzeniu jest naprawdę obszerna w tekst i nie bardzo widzimy ten fragment, który jest dla nas istotny. Odnalezienie go może zająć trochę czasu, dlatego najczęściej korzystamy z opcji wyszukiwania w przeglądarce. Jest to jakieś rozwiązanie, ale nie wszystkim może odpowiadać.

Google planuje najprawdopodobniej jednak zrobić coś z tym problemem. Użytkownik po otrzymaniu wyników wyszukiwania otrzyma także możliwość skoczenia do konkretnej frazy. Odnośnik prowadzący do tekstu będzie znajdował się nad tytułem danego wyniku i zindeksowanym fragmentem strony. Naciskając odnośnik przeniesieni zostaniemy w odpowiednią część strony.

Moim zdaniem jest to bardzo przydatna opcja. Pomoże ona zaoszczędzić jeszcze więcej cennego czasu. Zastanawiam się jedynie, czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby przenoszenie do odpowiedniego fragmentu strony po kliknięciu w tytuł strony danego wyniku - jak ma to miejsce w tej chwili?

Źródło: Searchengineland

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)