Przygotowanie do przerwy w pracy
Wczoraj pisałam o tym, jak zarządzać swoimi przerwami w trakcie pracy i sprawiać, by były one rzeczywiście efektywne i pomocne. Dziś, trafiłam na całkiem niezły trick który umożliwia szybkie i łatwe zaangażowanie się w zadanie po powrocie z przerwy. Nie wiem jak Wam, ale mi zdarza się, że zabranie się nawet po 10 minutowej przerwie do pracy, trwa sporo. A tu sobie coś kliknę, tu sobie zerknę na pocztę i dopiero po chwili siadam do pisania. Trick, który proponuje lifedev.net może w dość prosty sposób sprawić, że nie zmarnujemy czasu na rozpoczęcie zadania po powrocie z przerwy.
Wczoraj pisałam o tym, jak zarządzać swoimi przerwami w trakcie pracy i sprawiać, by były one rzeczywiście efektywne i pomocne. Dziś, trafiłam na całkiem niezły trick który umożliwia szybkie i łatwe zaangażowanie się w zadanie po powrocie z przerwy. Nie wiem jak Wam, ale mi zdarza się, że zabranie się nawet po 10 minutowej przerwie do pracy, trwa sporo. A tu sobie coś kliknę, tu sobie zerknę na pocztę i dopiero po chwili siadam do pisania. Trick, który proponuje lifedev.net może w dość prosty sposób sprawić, że nie zmarnujemy czasu na rozpoczęcie zadania po powrocie z przerwy.
Trickiem jest przygotowanie do kolejnego zadania. Innymi słowy mówiąc, na przerwę nie idziemy po zakończeniu zadania, ale dopiero po zakończeniu jednego i przygotowaniu się do następnego. Czyli działamy tak:
- Kończymy zadanie /czynność
- Ustalamy priorytet co do następnego zadania (aby wiedzieć, czym zajmiemy się po przerwie)
- Przygotowujemy się do kolejnego zadania (np. przygotowujemy narzędzia, otwieramy okno poczty, wyciągamy odkurzacz- wszystko w zależności od tego, co mamy robić. W moim przypadku, przygotowanie mogłoby obejmować otworzenie kolejnego dokumentu oraz znalezienie pomysłu na kolejny post - każdy z Was, musi przygotowanie dostosować sobie do swoich obszarów zadań)
- Kiedy wszystko jest przygotowane -** idziemy na przerwę**.
W ten sposób, kiedy z niej wrócimy, nie zmarnujemy cennych minut na zastanawianie się ?co teraz?" a także nie spędzimy przerwy na ustalaniu priorytetów kolejnego zadania (jeśli bowiem idziemy na przerwę z myślą ?podczas przerwy zastanowią się co dalej" to nasza przerwa wcale nie jest efektywna).