PURE (demo) - wrażenia

Stosunkowo niedawno na Xboxowym Marketplace wylądowało demo ciekawie zapowiadającego się projektu studia Disney Interactive - PURE. Czym jest ta gra? W jednym zdaniu, można by ją określić jako offroadowy racer wymierzony w Motorstorma. Jeśli więc do tej pory posiadaliście konsolę Xbox 360 i z zazdrością patrzyliście jak Wasi przyjaciele na swoich PS3 szaleli bezkarnie po bezdrożach to teraz możecie im strzelić konkretnego pstryczka w nos - demo gry PURE, w które ostatnio zagrałem wygląda i sprawuje się wyśmienicie.

PURE (demo) - wrażenia
Mateusz Gajewski

09.09.2008 10:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Stosunkowo niedawno na Xboxowym Marketplace wylądowało demo ciekawie zapowiadającego się projektu studia Disney Interactive - PURE. Czym jest ta gra? W jednym zdaniu, można by ją określić jako offroadowy racer wymierzony w Motorstorma. Jeśli więc do tej pory posiadaliście konsolę Xbox 360 i z zazdrością patrzyliście jak Wasi przyjaciele na swoich PS3 szaleli bezkarnie po bezdrożach to teraz możecie im strzelić konkretnego pstryczka w nos - demo gry PURE, w które ostatnio zagrałem wygląda i sprawuje się wyśmienicie.

Głównym bajerem gry są ewolucje na czterokołowych pojazdach. Trzeba przyznać, że od strony graficznej demo prezentuje się wyśmienicie - postacie są bardzo szczegółowe, ich części stroju falują na wietrze oraz w czasie podniebnych ewolucji a wszystko to jest doprawione niesamowitym terenem czekającym aż stado rozpędzonych szaleńców stratuje go niczym wojska Napoleona kierujące się na Moskwę.

Demo zaczyna się od ciekawego tutoriala, który w świetny sposób został wpleciony w pierwsze okrążenia na torze. Oto oczom naszym przedstawia się postać gracza siedząca na quadzie. Słońce pięknie przyświeca, ptaszki śpiewają a woda mieni się kolorami tęczy. Przed nami kilka okrążeń wprowadzających, które w znakomity sposób streszczą cały sens zabawy.

W grze (wersja na Xboxa 360) mamy tradycyjne sterowanie - prawy trigger odpowiada za gaz, a jego lewy odpowiednik gra rolę hamulca. Aby skręcić musimy poruszać lewą gałkę w żądanym kierunku, natomiast drugi drążek odpowiedzialny jest za ruch kamery. Ciekawą funkcją jest możliwość małego doładowania skoku - gdy podjeżdżamy pod górkę i widzimy, że za nią rozciąga się spora przestrzeń o nachyleniu godnym Giewontu warto szybko odchylić lewą gałkę w dół, a następnie energicznie pchnąć ją ku górze. Po takim zabiegu nasz kierowca wykona małe przykucnięcie po czym z całym impetem wzbije się wraz z ważącą kilkaset kilogramów maszyną w niebo. Wówczas zaczyna się cała zabawa. Triki wykonujemy wciskając przycisk A oraz skręcając lewy drążek.

Obraz

Gra tego typu nie mogłaby się obejść bez tradycyjnego boosta. Jak łatwo się domyśleć nabijamy go poprzez wykonywanie karkołomnych ewolucji (aby go użyć wciskamy przycisk X na padzie). Dodatkowym ficzerem jest tzw. Thrill Bar. Możemy go nabijać w łatwy sposób poprzez tworzenie podniebnych ewolucji, jakich nie powstydziliby się najtwardsi twardziele tego świata. Jego zapełnienie umożliwia nam skorzystanie z dwóch dodatkowych przycisków: B i Y. Gdy je wciśniemy to nasz bohater puszcza najczęściej quad i robi takie rzeczy, o jakich się filozofom nie śniło...

Podsumowując - po zagraniu w wersję demo gry PURE z niecierpliwością czekam na oficjalną premierę pełnej wersji. Gra jest dynamiczna, świetnie odwzorowuje uczucie pędu, a przygrywająca w tle muzyka zachęca tylko do tego aby jeszcze bardziej obrócić manetkę gazu i z całym pędem wzbić się w powietrze puszczając quada i wykonując cyrkowe ewolucje... Jestem w 100% przekonany, że tytuł ten zagości w wielu konsolowych czytnikach tej jesieni.

Premiera pełnej wersji 26 września na PC, Xboxa 360 i PS3.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.