QuakeCon 08 - id wstrzymało prace nad Darkness, bo gra była... zbyt mroczna?

QuakeCon 08 - id wstrzymało prace nad Darkness, bo gra była... zbyt mroczna?04.08.2008 09:23
Gabor Kerenyi

John Carmack podczas targów E3 2006

W wywiadzie udzielonym wczoraj podczas imprezy QuakeCon 2008 portalowi Shacknews.com John Carmack wraz z Mattem Hooperem wyjaśnili powody wstrzymania prac nad mało znaną grą studia pod (roboczym?) tytułem Darkness. Głównym była... ciemność.

John Carmack podczas targów E3 2006

W wywiadzie udzielonym wczoraj podczas imprezy QuakeCon 2008 portalowi Shacknews.com John Carmack wraz z Mattem Hooperem wyjaśnili powody wstrzymania prac nad mało znaną grą studia pod (roboczym?) tytułem Darkness. Głównym była... ciemność.

Popełnilibyśmy błędy znane z Dooma 3 - powiedział Carmack. Chodzi o wyskakujących znienacka wrogów i ogólnie ciemny styl graficzny tego tytułu. Oba czynniki po jakimś czasie grania w trzecią część Dooma zaczynały nużyć, więc tworzenie kolejnej gry opierającej się o te same zasady rozgrywki byłoby kompletnym bezsensem, stąd po części rozumiem decyzję studia.

Prace trwały osiemnaście miesięcy, więc całkiem sporo. Pytanie więc, czy nie lepiej było zmienić niektóre aspekty Darkness i w konsekwencji wydać grę w zmienionej formie. W końcu dobrych survival-horrorów (a takim właśnie miał być ten tytuł) nigdy za wiele. Właśnie tutaj dochodzimy do kolejnego, może wręcz najważniejszego powodu tej, zapewne trudnej, decyzji - finansów. Carmack dodał bowiem, że jednym z czynników, który wpłynął na jej podjęcie była słaba sprzedaż "czystych" survival-horrorów.

Jeśli więc nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Niezależnie od tego co mówi Carmack to chyba właśnie one były głównym czynnikiem, który brano pod uwagę podczas rozważań na temat ewentualnego wstrzymania prac nad Darkness. W sumie szkoda, bo na pewno znaleźliby się fani tej niedoszłej produkcji, nawet w niezmienionej - doomowatej - formie. Może nawet i ja?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)