Red Dead Redemption - Xbox 360 kontra PS3 [aktualizacja]

W komentarzach pod naszym piątkowym wpisem o znakomitych wynikach sprzedaży gry Red Dead Redemption pojawiła się ożywiona dyskusja dotycząca oprawy wizualnej na dwóch, konkurencyjnych platformach. Spójrzmy więc na kilka źródeł porównujących tę grę i sprawdźmy na jakiej konsoli western w stylu GTA wygląda i działa najlepiej.

Red Dead Redemption - Xbox 360 kontra PS3 [aktualizacja]
Szymon Adamus

25.05.2010 09:24

Zaktualizowałem wpis głównie po to by walczyć z teoriami spiskowymi.

W komentarzach pod naszym piątkowym wpisem o znakomitych wynikach sprzedaży gry Red Dead Redemption pojawiła się ożywiona dyskusja dotycząca oprawy wizualnej na dwóch, konkurencyjnych platformach. Spójrzmy więc na kilka źródeł porównujących tę grę i sprawdźmy na jakiej konsoli western w stylu GTA wygląda i działa najlepiej.

Zaktualizowałem wpis głównie po to by walczyć z teoriami spiskowymi.

Na początek zajrzyjcie na forum NeoGaf. Namiary do niego podesłał grrracz Wafel. Znajdziecie na nim screeny dokładnie (lub prawie dokładnie) tych samych ujęć z dwóch platform. Widać na nich wyraźnie, że wersja na Xboxa 360 jest bardziej dopracowana. Ma znacznie ostrzejsze tekstury i mniej "pocharatane" krawędzie.

Xbox 360

Obraz

PS3

Obraz

Warto jednak zobaczyć jak gra prezentuje się w ruchu. Dziq podrzucił namiary na porównanie przygotowane przez serwis GameTrailers.com. Poniżej film porównujący grę na platformie Sony i Microsoftu. Wersję w 720p znajdziecie tutaj.

I znów przewaga Xa.

Na koniec polecam, jak zwykle w takich porównaniach, posiłkowaniem się zdaniem specjalistów od oceniania gier multiplatformowych. W serwisie Lens Of Truth znajdziecie już porównanie Red Dead Redemption w ich cyklu Head2Head.

Obraz

Wyniki są jednoznaczne. Wersja na Xboxa 360 wygląda lepiej. Playstation 3 oferuje za to szybsze loadingi.

Na koniec warto dodać komentarz Shawna z Lens Of Trut.

Ta gra wygląda znakomicie na każdej platformie. Obiecuję, że ją pokochacie.

Różnice są (i to duże), ale tylko zestawiając jeden obraz z drugim. Nikt przy zdrowych zmysłach tak na co dzień nie gra, więc nie ma się co za bardzo przejmować różnicami. Przecież fani Playstation nie będą sobie odmawiali tak rewelacyjnego tytułu tylko dlatego, że wygląda słabiej niż na platformie konkurencji.

AKTUALIZACJA

W komentarzach pojawiło się kilka głosów mówiących o tym, że różnice w porównaniach platform wynikają z tego, że Microsoft opłaca serwisy robiące takie materiały. Spiskowe teorie dziejów są zawsze ciekawe, ale na kartach powieści Dana Browna. W życiu fajnie jest się nimi przez chwilę podniecić, ale nie dajmy się zwariować! Ja wiem, że Microsoft to wielka korporacja i zapewne gdyby mieli pewność, że ujdzie im to na sucho, to nie miałaby skrupułów by opłacić kogo trzeba. Ale wszystkich?! Prędzej czy później wyszło by to na jaw. Dlatego zajrzałem na YouTube i sprawdziłem jeszcze kolejne porównania opisywanej gry. Załączam je poniżej.

GamePro pokazuje, że nawet jeśli ktoś bawiłby się ustawieniami telewizora, to na pop-upy obiektów w wersji PS3 raczej nic poradzić by nie mógł.

IGN nie komentuje, ale dodaje do porównań kilka nowych ujęć.

Film użytkownika jinsaitoda to dowód na to, że kapitalistyczne szpony Microsoftu dotarły także do zwykłych ludzi... jaaaaasne! Wejdźcie na YouTube i przeczytajcie opis. Film nie zawiera wersji z dwóch konsol, ale zdanie jinsaitoda jest jednoznaczne.

Wzmianki o różnicach w wersjach można znaleźć też w recenzjach i tradycyjnych wpisach. Na przykład tutaj:

Red Dead Redemption na PS3 wydaje się działać w mniejsze rozdzielczości. Niektórzy sądzą, że to 1152 x 640, czyli rozdzielczości GTA IV na PS3 z programowym podnoszeniem do 1280 x 720 (720p) i dodanym anty-alisingiem by wygładzić obraz. Na Xboxie 360 gra chodzi w natywnym 720p, jest programowo poprawiana i dokłada anti-alising 2x.
Po około godzinie spędzonej z obiema grami i przełączaniu się między nimi w tę i z powrotem jest jasne, że wersja 360 ma graficzną przewagę. Jest ostrzejsza z mniejszym aliasingiem. Twarze postaci były ostrzejsze w animacji początkowej. Poziomy wyglądały lepiej i miały bardziej płynną grafikę. Wersja na Playstation 3 wyglądała imponująco, ale w porównaniu do Xboxa 360 widać było przeskok jakościowy.

Żeby było jasne, nie chodzi mi o to by bojkotować wersję na PS3. Jeśli ktoś ma tylko tę konsolę, to i tak nie będzie miał jak porównać gry do wersji z Xboxa. A praktycznie wszyscy recenzenci zgadzają się, że o sile tego tytuły decyduje rewelacyjny gameplay (zarówno w single jak i multiplayer). Ale nie szerzmy też teorii spiskowych o jakiejś potwornej dominacji Microsoftu nad wszelkimi mediami świata. Wersja na PS3 Rockstarowi po prostu nie wyszła tak dobrze jak na X360. Zdarza się.

Jeśli "wielkie M" opłaciło tych wszystkich ludzi, to jestem kremówa.

A czy widziałeś już Gry na konsole dla każdego - Xbox, PS3, Wii (ranking)?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
rtvnewsrankingi
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.