Reklamodawcy wolą internet niż telewizję

Reklamodawcy wolą internet niż telewizję

mouse-click
mouse-click
Mateusz
30.09.2009 19:50

O tym, że internet jest świetnym miejscem do umieszczania reklam nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak to telewizja wciąż cieszy się wśród reklamodawców największą popularnością. Powoli zaczyna się to zmieniać, czego dowodem może być Wielka Brytania.

O tym, że internet jest świetnym miejscem do umieszczania reklam nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak to telewizja wciąż cieszy się wśród reklamodawców największą popularnością. Powoli zaczyna się to zmieniać, czego dowodem może być Wielka Brytania.

W I kwartale br. na reklamy w Sieci wydano tam 1,75 miliarda funtów. Dla porównania telewizja zarobiła 1,64 mld. Jest to pierwszy taki przypadek na świecie. Jak się okazuje, nakłady na reklamę w internecie wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku o 4 proc. i aktualnie stanowią aż 23,5 proc. rynku.

Chociaż na promocję w Sieci wydaje się więcej, to biorąc pod uwagę cały rynek nakłady pieniężne zmalały. W I kwartale 2009 r. spadek ten wyniósł aż 16%. W przypadku kampanii prowadzonych w telewizji współczynnik ten zanotował spadek o 17%.

Jak zapewniają analitycy, ilość pieniędzy przeznaczanych na wirtualną reklamę będzie ciągle wzrastać - wkrótce wypełnią one ponad 30% rynku. Należy pamiętać jednak o tym, że aż 60 proc. kwoty wydawanej na tego typu kampanie jest przeznaczone na reklamy w wyszukiwarkach internetowych.

Źródło: TVN24

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)