Reklamy w WP: wiosna, czy kryzys?
Zależy nam na tym, by wyjść do reklamodawców z atrakcyjną ofertą - mówi kierownik biura reklamy w Wirtualnej Polsce, Arkadiusz Stępkowski. Wirtualna Polska rozpoczęła wczoraj promocję wiosenną - reklamodawcy, chcący współpracować z WP, zapłacić mogą nawet o niemal połowę mniej niż zwykle.
20.05.2009 23:45
Różnego rodzaju promocje i oferty specjalne - wcale nie są tak bardzo specjalne. U operatorów komórkowych przyzwyczailiśmy się już, że w zasadzie istnieją głównie promocje, "normalnej" oferty praktycznie się nie przedstawia. W Internecie jest to samo, toteż obniżka cen niektórych pakietów reklamowych Wirtualnej Polski - nie dziwi.
Zależy nam na tym, by wyjść do reklamodawców z atrakcyjną ofertą - mówi kierownik biura reklamy w Wirtualnej Polsce, Arkadiusz Stępkowski. Wirtualna Polska rozpoczęła wczoraj promocję wiosenną - reklamodawcy, chcący współpracować z WP, zapłacić mogą nawet o niemal połowę mniej niż zwykle.
Różnego rodzaju promocje i oferty specjalne - wcale nie są tak bardzo specjalne. U operatorów komórkowych przyzwyczailiśmy się już, że w zasadzie istnieją głównie promocje, "normalnej" oferty praktycznie się nie przedstawia. W Internecie jest to samo, toteż obniżka cen niektórych pakietów reklamowych Wirtualnej Polski - nie dziwi.
Wysokość rabatów zdziwić już może, bo reklamodawca zapłaci nawet o 40-50% mniej. Oczywiście nie mówimy o produkcie, który ma sztywno ustaloną cenę, więc widełki promocyjne mogą być nawet jeszcze szersze. A tak znaczna obniżka kosztów zawsze przyciąga nowych klientów. I tu też tak zapewne będzie.
Budżety reklamowe firm skurczyły się mocno w ostatnich miesiącach. Związane jest to ściśle z kryzysem ekonomicznym, który objął zasięgiem większą część świata, i który błyskawicznie wywrócił do góry nogami nasze pojęcie prowadzenia biznesu. Offline czy Online.
Jedno się przez cały ten czas nie zmieniło - acz należy przyznać, że przed kryzysem, a nawet przed IV RP, też tą zasadę większość z nas wyznawała: zbędne wydatki trzeba ciąć. Nasi przedsiębiorcy zaś do tych zbędnych wydatków zaliczają także reklamę w Internecie - dlatego przyciągnięcie nowych klientów, ale też i zatrzymanie stałych, robi się powoli priorytetem firm. 50% rabat na pewno jest czynnikiem pomagającym w wyborze oferty.
Polskę obejmuje pakiety reklamowe in-stream videoad w telewizji internetowej WP.tv, midbox i mini-skyscraper na stronie głównej portalu oraz emisję boksu reklamowego w panelu RSS. Na stronie głównej, zamieszczając swoje reklamy, zapłaci się 14%, a reklamy z WPT.pl kosztować będą o połowę mniej.
Źródło: WP.pl