Rośnie sprzedaż telewizorów 3D w Polsce

Nie widać jeszcze boomu treści 3D ani w Polsce, ani na świecie, ale sprzęt sprzedaje się coraz lepiej - przynajmniej według danych sklepu NEO24.pl. Podobno w stosunku lipiec-sierpień sprzedaż płaskich paneli z obsługa obrazu trójwymiarowego wzrosła o 100%. Co więcej, od czerwca ceny spadły już podobno o 10%.

Blomedia poleca

19.10.2010 08:36

Nie widać jeszcze boomu treści 3D ani w Polsce, ani na świecie, ale sprzęt sprzedaje się coraz lepiej - przynajmniej według danych sklepu NEO24.pl. Podobno w stosunku lipiec-sierpień sprzedaż płaskich paneli z obsługa obrazu trójwymiarowego wzrosła o 100%. Co więcej, od czerwca ceny spadły już podobno o 10%.

Karol Darski, ekspert sklepu internetowego NEO24.pl, powiedział:

[cytat]Jeszcze w czerwcu, kiedy telewizory 3D były nowością na polskim rynku, ich średnia cena wynosiła około 5 tys. zł. Dziś można je kupić za około 4,5 tys. zł.[/cytat]

Wzrosty na poziomie kilkudziesięciu procent notują też duże sieci marketów, takie jak Saturn czy Media Markt. W ciągu miesiąca Polacy mieli kupić kilka tysięcy paneli 3D o wartości około 10 mln złotych. Radosław Jaworski z Panasonic Marketing Europe GmbH powiedział:

[cytat]W naszym przypadku wysoka sprzedaż stała się możliwa dzięki rozszerzeniu asortymentu. Po 50- i 65-calowych plazmach wprowadziliśmy modele o przekątnej 42 i 46 cali.[/cytat]

To ciekawe informacje, biorąc pod uwagę, że nawet po spadku cen telewizory i odtwarzacze Blu-ray 3D są nadal dość drogie - szczególnie w zestawieniu z faktem, że ilość treści, jaką możemy na nich podziwiać w trójwymiarze, jest póki co bardzo mocno ograniczona.

Zanim to się nie zmieni i nie pojawi się pierwszy polski kanał 3D na podobieństwo angielskiego Sky 3D, a półki sklepowe nie będą uginać się od filmów na Blu-ray 3D, nie ma szans na prawdziwy boom 3D.

Źródło: TechSfera

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.