Różne wizje zwiastunów

Fakt, że serwis taki jak GameTrailers.com rozwija się od kilku lat w zawrotnym tempie świadczy o tym, że gracze z całego świata są spragnieni tony materiałów multimedialnych ze starszych i nowych gier. I w sumie czemu miało by być inaczej? Kinomani mają zwiastuny w kinach i portalach filmowych, automaniacy Top Geary i inne tym podobne atrakcje, melomani kanały muzyczne... gracze też chcą! Ciekawe jest jednak jak różni producenci różnie podchodzą do kwestii reklamowania swoich produktów za pomocą zwiastunów.

Różne wizje zwiastunów 1sam-00
Szymon Adamus

Fakt, że serwis taki jak GameTrailers.com rozwija się od kilku lat w zawrotnym tempie świadczy o tym, że gracze z całego świata są spragnieni tony materiałów multimedialnych ze starszych i nowych gier. I w sumie czemu miało by być inaczej? Kinomani mają zwiastuny w kinach i portalach filmowych, automaniacy Top Geary i inne tym podobne atrakcje, melomani kanały muzyczne... gracze też chcą! Ciekawe jest jednak jak różni producenci różnie podchodzą do kwestii reklamowania swoich produktów za pomocą zwiastunów.

Z jednej strony są takie tytuły jak Flashpoint 2: Dragon Rising. Ich producenci i wydawcy starają się stworzyć poważny tytuł dla poważnych graczy. Takie więc muszą być też trailery. Pamiętacie oficjalny zwiastun tej gry?

Poważnie, epicko, odpicowane technicznie i bez przymrużenia oka. Taka ma być gra, więc taka jest kampania promocyjna. Prezentowany wczoraj materiał o dźwiękach wojny był dokładnie w takim samym stylu. W przypadku drugiego Flashpointa nie ma miejsca na głupkowate żarty czy idiotycznie zmontowane filmy.

Co innego na przykład taki  Serious Sam HD. To tytuł, z którym twórcy treści reklamowych mogą popuścić pasa. Nie ma znaczenia, że jeden trailer jest tak tandetny jakby został zrobiony w kuchni przez fana:

Serious Sam HD Trailer [HD]

A drugi tak zwariowanie głupi, że równie dobrze mógłby być fragmentem programu Szymona Majewskiego:

Serious Sam HD Supermercial

Liczy się to, że zwiastun pasuje klimatycznie do tytułu, a gracze wiedzą czego się spodziewać. Swego czasu było tak przy okazji promocji Battlefield: Bad Company.

Battlefield: Bad Company™ - Rainbow Sprinkles

Tutaj ciekawe jest to o tyle, że ów rubaszny charakter gry osadzał się tylko na przerywnikach filmowych. Sama rozgrywka była w sumie standardowa jeśli idzie o klimat takich tytułów. To nie Team Fortress 2, w którym nawet modele postaci mówią: to gra zrobiona z jajem.

Zauważcie, że w przypadku drugiej części Bad Company, przynajmniej póki co, trailery są w zupełnie innym stylu. Głównie dlatego, że promują tryb wieloosobowej rozgrywki, w którym nie ma miejsca na żarty.

Na koniec są jeszcze oczywiście typowe wpadki zwiastunowe. Największą z nich w historii wszystkich gier wideo jest moim zdaniem "zwiastun" Duke Nukem Trilogy z targów E3 2008. Takie coś zasługuje na naszą uwagę:

Official Duke Nukem Trilogy E3 2008 Trailer!!!

Prawie cztery minuty materiału, ani jednej sekundy z gry, ani jednej wypowiedzi twórców... w sumie tylko muzyka i napisy. To tak jakby nowe Gears Of War reklamować spisem twórców z ostrym podkładem muzycznym. Kupilibyście?

Jest jeszcze kategoria zwiastunów udanych technicznie, ale na maksa wkurzających. Takich, które nic nie pokazują, albo oferują kilkanaście minut nic nie wnoszących wypowiedzi twórców, albo same ścinki z poprzednich części. Czasem wystarczy tylko długość materiału. Jak chociażby zwiastun Metal Gear Solid 4 z TGS 2006.

Nie zrozumcie mnie źle. Rozumiem, że fani serii czekali na nowy materiał z wywieszonymi jęzorami i po szóstej minucie filmu sikali pewnie jeszcze w majtki z podniecenia. Ale ja przy tym zasypiam. MGS zawsze miał problem ze zbyt wydumaną narracją, w której albo gracz się od razu zakochiwał, albo zasypiał. Ja należę jednak do ludzi, którzy w zwiastunach szukają czegoś innego niż dziesięciu plansz z nazwiskami twórców i dwudziestu zakończeń po których jest jeszcze 21, to właściwe. Dlatego ja przymykam oko i śpię. Ale Wam życzę miłego seansu i pozostawiam z kolejnymi ośmioma minutami z historii MGS-a 4:

metal gear solid 4 story trailer

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯