Rozszerzona rzeczywistość z piekła rodem (wideo)

Rozszerzona rzeczywistość kręci wszystkich posiadaczy zaawansowanych smartfonów niezależnie od systemu operacyjnego, czy preferencji co do marki. Aplikacje służące do nanoszenia wirtualnych obrazów na to, co widzi kamera aparatu są niezwykle przydatne zarówno w trakcie pieszych wycieczek po centrum miasta, galeriach sztuki, czy też podczas jazdy samochodem. Niestety, o dobrodziejstwach rozszerzonej rzeczywistości wiedzą także marketingowcy ogromnych koncernów. I tu zaczyna się problem. Wykorzystanie Augmented Reality do celów reklamowych może wyglądać naprawdę przerażająco. Popatrzmy na czarną wizję przyszłości.

Fot. Vimeo
Fot. Vimeo
Paweł Żmuda

09.02.2010 | aktual.: 11.03.2022 16:11

Rozszerzona rzeczywistość kręci wszystkich posiadaczy zaawansowanych smartfonów niezależnie od systemu operacyjnego, czy preferencji co do marki. Aplikacje służące do nanoszenia wirtualnych obrazów na to, co widzi kamera aparatu są niezwykle przydatne zarówno w trakcie pieszych wycieczek po centrum miasta, galeriach sztuki, czy też podczas jazdy samochodem. Niestety, o dobrodziejstwach rozszerzonej rzeczywistości wiedzą także marketingowcy ogromnych koncernów. I tu zaczyna się problem. Wykorzystanie Augmented Reality do celów reklamowych może wyglądać naprawdę przerażająco. Popatrzmy na czarną wizję przyszłości.

Czy już wkrótce ściany wszystkich budynków, sprzętów codziennego użytku, a nawet naszych toalet zamienią się w przestrzeń reklamową, a komórkowe aplikacje staną się mądrzejsze od nas?

Patrząc na to, co potrafi rzeczywistość rozszerzona często zapominamy o idących z nią zagrożeniach. Właśnie takich, jakie zostały przedstawione na powyższym klipie. Miejmy nadzieję, że developerzy nie stracą zdrowego rozsądku i obrazy z prezentowanego filmu nigdy nie staną się rzeczywistością. Miejmy nadzieję, bo przecież rzeczywistość rozszerzona już teraz wykorzystywana jest w celach reklamowych...

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.