Rozwiązanie konkursu: konferencja Internet w Badaniach

Rozwiązanie konkursu: konferencja Internet w Badaniach

Rozwiązanie konkursu: konferencja Internet w Badaniach
Blomedia poleca
28.02.2009 16:52

Tydzień temu ogłosiliśmy konkurs, w którym nagrodą były dwie wejściówki na konferencję organizowaną przez Biznes2.0 - Internet w badaniach. Dzisiaj przyszedł czas na podanie wyników. Dwie naszym zdaniem najciekawsze odpowiedzi na pytanie: “jaka metoda badania internetu ma przed sobą świetlaną przyszłość i dlaczego?” to...

Tydzień temu ogłosiliśmy konkurs, w którym nagrodą były dwie wejściówki na konferencję organizowaną przez Biznes2.0 -* Internet w badaniach*. Dzisiaj przyszedł czas na podanie wyników. Dwie naszym zdaniem najciekawsze odpowiedzi na pytanie: “jaka metoda badania internetu ma przed sobą świetlaną przyszłość i dlaczego?” to...

Kicek 26.02.2009 godz. 23:42

*Pozwolę sobie nie zgodzić się z poprzednikami :)

Być może gdzieś na świecie, gdzie zaufanie do badających jest większe, dodatkowe oprogramowanie ‚szpiegujące‘ naszą aktywność w Sieci będzie popularne. Przykład naszego kraju pokazuje jednak dobitnie, że tego typu sposób gromadzenia informacji dzięki swojemu negatywnemu oddźwiękowi społecznemu może nie być do końca popularne.

Moim zdaniem ‚świetlaną przyszłość‘ mają przede wszystkim badania internetowe oparte na użytkownikach serwisów sieciowych bazujących na nurcie web 2.0. Dlaczego? Ich użytkownicy to w większości osoby aktywne w internecie, szukające możliwości zostania wysłuchanym i zrozumianym. Czują oni potrzebę współpracy z innymi ludźmi, wymiany doświadczeń, informacji czy zainteresowań. Tego typu użytkownicy podzielą się swoimi odczuciami (czytaj: dadzą się po prostu zbadać) dużo chętniej, niż internauci korzystający z Sieci wyłącznie w celu zbierania i przetwarzania informacji.

Moją odpowiedzią na pytanie “jaka metoda badania internetu ma przed sobą świetlaną przyszłość?” jest więc stwierdzenie: jakakolwiek, obejmująca aktywnych użytkowników serwisów web 2.0. Mogą to być ankiety online, pytania mailowe, gadugadowe itp.. Różnego rodzaju tematyczne serwisy społecznościowe dają możliwość dotarcia do szerokiego grona respondentów wyspecjalizowanych w różnych dziedzinach. To już od fantazji i kreatywności ankietera zależeć będzie w jaki sposób uzyska od nich niezbędne informacje:)*

Wiosanna 27.02.2009 godz. 14:08

Zdalne testy usability, ankiety, zapisywanie pełnych odwiedzin użtykownika (co gdzie kliknął w czasie), clicktracking, eyetracking. Jednak największą przyszłość mają metody, które dają twarde dane niedeklaratywne takie jak clicktracking. Pokazują one jak uzytkownicy zachowują się na stronie, a nie jak twierdzą, że się zachowują. Z racji, że clicktracking jest młodą dziedziną ma wciąż duże perspektywny rozwoju.

Do zwycięzców odezwiemy się drogą mailową. Gratulacje!

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)