Samsung będzie sprzedawać przezroczyste wyświetlacze [IFA 2012]

Właśnie rozpoczęły się targi IFA w Berlinie. Jednym z absolutnych hitów tegorocznej edycji może okazać się niepozorna gablota Samsunga, która reklamuje samą siebie.

Przezroczysty ekran w walizkopodobnej obudowie (fot. theverge.com)
Przezroczysty ekran w walizkopodobnej obudowie (fot. theverge.com)
Marcin Honkisz

31.08.2012 09:30

Właśnie rozpoczęły się targi IFA w Berlinie. Jednym z absolutnych hitów tegorocznej edycji może okazać się niepozorna gablota Samsunga, która reklamuje samą siebie.

Pogłoski, plotki, nawet prototypy ekranów rodem z pierwszego lepszego filmu science fiction pojawiały się już od bardzo dawna. Jednak Samsung zaskoczył wszystkich deklaracją, że przezroczyste ekrany LCD trafią na rynek jeszcze w tym roku! A dokładnie we wrześniu.

Spore wrażenie robi już samo wideo prezentujące nowy produkt Samsunga:

L' écran transparent Samsung NL22B bientôt chez SIDEV

Oczywiste jest, że początkowo takie ekrany znajdą zastosowanie w branży reklamowej. Przy cenie, która z pewnością nie zaskoczy nikogo i będzie niebotycznie wysoka, wykorzystanie takiego ekranu w domu będzie pozbawione sensu.

Ekran ma już nawet nazwę: Samsung NL22B. Liczba w nazwie oznacza przekątną – niestety pierwszy przezroczysty wyświetlacz będzie tylko 22-calowy. Jego grubość to 5,5 mm, jest podświetlany diodami LED - z braku innych fizycznych rozwiązań jest to pewnego rodzaju Edge LED.

Niestety całą elektronikę trzeba gdzieś schować, dlatego ekran obudowany jest mało estetyczną sporych rozmiarów ramką. Samsung twierdzi, że ekrany mogą tworzyć interaktywne ściany dzięki współpracy nawet 100 ekranów. Ale biorąc pod uwagę rozmiar ramki, jakoś mnie to nie przekonuje.

Cóż, każda nowość musi mieć niedoskonałości. Nie inaczej jest z tym prototypowym seryjnym urządzeniem Samsunga. Bo że to prototyp, widać niestety na pierwszy rzut oka… Nie przekonują mnie też powtarzane w mediach slogany, że przezroczyste wyświetlacze zmienią świat. Chyba, że chodzi o świat i tak już wszechobecnej i natarczywej reklamy…

Źródło: The Verge

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.