Samsung daje klapsa LG w Europie i Ameryce
Firma LG weszła na wojenną ścieżkę z innymi producentami sprzętu 3D. Chwali się znakomitymi wynikami w Chinach i Korei. Ale w Europie i USA znacznie przegania ją Samsung.
Firma LG weszła na wojenną ścieżkę z innymi producentami sprzętu 3D. Chwali się znakomitymi wynikami w Chinach i Korei. Ale w Europie i USA znacznie przegania ją Samsung.
Na blogu LG pisałem o tym, że rozwiązania 3D firmy LG stanowią 44% sprzętu w Chinach. Producent wyprzedził też Samsunga na jego rodzimym rynku - i to o dwukrotnie. Wygląda jednak na to, że na Zachodzie sprawy mają się zupełnie inaczej. Serwis WhatHiFi donosi o miażdżącej przewadze Samsunga na Starym Kontynencie i w Ameryce Północnej. W pierwszej połowie roku Samsung miał odpowiadać za połowę sprzedaży sprzętu 3D na tych obszarach. W tym samym okresie LG wywalczyło tylko 10% rynku.
Najwięksi gracze radzą sobie w USA tak:
- Samsung - 48,8%,
- Sony - 23,4%,
- Panasonic - 10,2%,
- LG - 6,6%.
W Europie:
- Samsung - 49,9%,
- Sony - 23,4%,
- Panasonic 10,2%,
- LG - 7,7%.
Widać wyraźnie, że LG ma przed sobą naprawdę dużo pracy, jeśli chce zawojować świat panelami wykorzystującymi pasywne okulary polaryzacyjne. Obecnie technologia aktywnych okularów migawkowych stanowi 88,5% rynku w Ameryce Północnej i 83,5% w Europie. Ciężko będzie walczyć z takim rywalem. Przewaga Samsunga może się utrzymać.
Źródło: WhatHiFi