Samsung liderem na polskim rynku telewizorów
Telewizory firmy Samsung są najczęściej wybierane przez Polaków - wynika z najnowszych badań opublikowanych przez polski oddział korporacji. W pierwszym półroczu 2019 r. co czwarty telewizor sprzedany w naszym kraju pochodził od koreańskiego producenta.
23.09.2019 13:37
Samsung ma powody do radości. Według najnowszych badań, w pierwszym półroczu 2019 roku, co czwarty Polak zainteresowany zakupem telewizora sięgnął po sprzęt koreańskiego producenta. Równie imponujące wyniki firma osiąga na rynku globalnym, na którym udziały marki przekroczyły 30 procent - to najlepszy rezultat od 6 lat.
Świetne wyniki Samsunga na polskim rynku telewizorów
Według Samsunga, pozycję lidera na rynku telewizyjnym udało się wypracować głównie dzięki urządzeniom wykorzystującym technologię QLED. Przedstawiciele firmy uważają, że kluczowa okazała się dywersyfikacja oferty. Flagowa linia QLED, czyli telewizorów LCD z warstwą kropek kwantowych, w tym roku liczy aż pięć serii 4K – Q90, Q85, Q80, Q70 i Q60 – oraz QLED 8K Q950 z ekranami o przekątnej od 43 do 98 cali.
Szeroka oferta pozwoliła koreańskiemu producentowi trafić do klientów, którzy nie są gotowi na zakup sprzętu o wyższych rozdzielczościach. Jednocześnie przekonuje odbiorców do zakupu wielkoformatowych wyświetlaczy.
Samsung wprowadził ostatnio systemy skalowania obrazu oraz Tryb Ambient, który zamienia telewizor w tablicę do wyświetlania zdjęć, obrazów czy dekoracji. Ponadto na rynku pojawiły się pierwsze odbiorniki 8K wykorzystujące sztuczną inteligencję do przeskalowywania obrazu. Między innymi właśnie te innowacje przyczyniły się do wzrostu zainteresowania koreańskimi telewizorami.
Polacy nie tylko coraz częściej wybierają telewizory Samsung, ale również chętnie je rekomendują. Z badania wykonanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że sprzęt producenta poleciłoby 67 procent Polaków w wieku 18 – 65 lat.