Samsung liderem na polskim rynku telewizorów

Telewizory firmy Samsung są najczęściej wybierane przez Polaków - wynika z najnowszych badań opublikowanych przez polski oddział korporacji. W pierwszym półroczu 2019 r. co czwarty telewizor sprzedany w naszym kraju pochodził od koreańskiego producenta.

Telewizory Samsung najchętniej kupowane przez Polaków
Telewizory Samsung najchętniej kupowane przez Polaków
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Michał Skorupka

23.09.2019 13:37

Samsung ma powody do radości. Według najnowszych badań, w pierwszym półroczu 2019 roku, co czwarty Polak zainteresowany zakupem telewizora sięgnął po sprzęt koreańskiego producenta. Równie imponujące wyniki firma osiąga na rynku globalnym, na którym udziały marki przekroczyły 30 procent - to najlepszy rezultat od 6 lat.

Świetne wyniki Samsunga na polskim rynku telewizorów

Według Samsunga, pozycję lidera na rynku telewizyjnym udało się wypracować głównie dzięki urządzeniom wykorzystującym technologię QLED. Przedstawiciele firmy uważają, że kluczowa okazała się dywersyfikacja oferty. Flagowa linia QLED, czyli telewizorów LCD z warstwą kropek kwantowych, w tym roku liczy aż pięć serii 4K – Q90, Q85, Q80, Q70 i Q60 – oraz QLED 8K Q950 z ekranami o przekątnej od 43 do 98 cali.

Szeroka oferta pozwoliła koreańskiemu producentowi trafić do klientów, którzy nie są gotowi na zakup sprzętu o wyższych rozdzielczościach. Jednocześnie przekonuje odbiorców do zakupu wielkoformatowych wyświetlaczy.

Samsung liderem na polskim rynku telewizorów
Samsung liderem na polskim rynku telewizorów© Materiały prasowe

Samsung wprowadził ostatnio systemy skalowania obrazu oraz Tryb Ambient, który zamienia telewizor w tablicę do wyświetlania zdjęć, obrazów czy dekoracji. Ponadto na rynku pojawiły się pierwsze odbiorniki 8K wykorzystujące sztuczną inteligencję do przeskalowywania obrazu. Między innymi właśnie te innowacje przyczyniły się do wzrostu zainteresowania koreańskimi telewizorami.

Polacy nie tylko coraz częściej wybierają telewizory Samsung, ale również chętnie je rekomendują. Z badania wykonanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że sprzęt producenta poleciłoby 67 procent Polaków w wieku 18 – 65 lat.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.