Czy nowa usługa Yahoo! zniszczy dominację Google'a?

Walka Yahoo! o rynek wyszukiwarek wydawała się przegrana. Pogłoski o całkowitej kapitulacji firmy okazały się jednak przedwczesne – wczoraj firma zaprezentowała usługę Search Direct. Co to takiego?

Nokaut (Fot. Flickr/Anamorphic Mike/Lic. CC by)
Nokaut (Fot. Flickr/Anamorphic Mike/Lic. CC by)

Walka Yahoo! o rynek wyszukiwarek wydawała się przegrana. Pogłoski o całkowitej kapitulacji firmy okazały się jednak przedwczesne – wczoraj firma zaprezentowała usługę Search Direct. Co to takiego?

Search Direct to pomysł Yahoo! na szybkie wyszukiwanie. Usługa przypomina nieco Google Instant - podczas wpisywania zapytania w formularzu wyszukiwarki w dodatkowym panelu wyświetlane są na bieżąco dopasowane do wpisanego tekstu wyniki.

O zaletach proponowanego rozwiązania możemy się przekonać, wchodząc na stronę Search.Yahoo.com, gdzie - poza samą wyszukiwarką - znajduje się krótki film przedstawiający nową usługę. Po kliknięciu w pole formularza pojawi się lista podpowiedzi stworzona na podstawie analizy zainteresowania poszczególnymi stronami Yahoo!

Search Direct - podpowiedzi po kliknięciu w pole formularza
Search Direct - podpowiedzi po kliknięciu w pole formularza

W trakcie pisania tekstu pod formularzem pojawia się lista podpowiedzi oraz - w bocznym oknie - propozycje odpowiedzi na wpisane zapytanie.

Choć sama usługa jest ciekawa, o sukcesie nowego produktu może zdecydować coś innego niż tylko jakość prezentowanych wyników. Jak stwierdzili przedstawiciele Yahoo!, technologia szybkiego wyszukiwania – stosowana m.in. w Google Instant – jest opatentowana, a właściciel patentu to właśnie Yahoo!

Warto podkreślić, że Direct Search nie wykorzystuje algorytmów Binga i został od podstaw napisany przez Yahoo! Trzeba przyznać, że to dość dziwna sytuacja, zważywszy na fakt, że Yahoo! tworzy tym samym konkurenta dla swojego dotychczasowego partnera.

Search Direct - podpowiedzi w czasie wpisywania zapytania
Search Direct - podpowiedzi w czasie wpisywania zapytania

Plany Yahoo! obejmują również stworzenie specjalnej wersji wyszukiwarki dla urządzeń mobilnych. Ponadto usługa może zostać w przyszłości wzbogacona o dodatkowe treści, np. informacje lokalne.

Łatwo sobie wyobrazić, że interfejs wyszukiwarki może wówczas wyglądać jak magazyn, oferując internautom popularne treści jeszcze przed rozpoczęciem wyszukiwania.

Jakie są Wasze wrażenia po wypróbowaniu usługi Yahoo! Sądzicie, że Search Direct ma jakiekolwiek szanse na nawiązanie walki z wyszukiwarką Google’a?

Źródło: Lifehacker

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)