Czy nowa usługa Yahoo! zniszczy dominację Google'a?

Walka Yahoo! o rynek wyszukiwarek wydawała się przegrana. Pogłoski o całkowitej kapitulacji firmy okazały się jednak przedwczesne – wczoraj firma zaprezentowała usługę Search Direct. Co to takiego?

Czy nowa usługa Yahoo! zniszczy dominację Google'a? 1Nokaut (Fot. Flickr/Anamorphic Mike/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

Walka Yahoo! o rynek wyszukiwarek wydawała się przegrana. Pogłoski o całkowitej kapitulacji firmy okazały się jednak przedwczesne – wczoraj firma zaprezentowała usługę Search Direct. Co to takiego?

Search Direct to pomysł Yahoo! na szybkie wyszukiwanie. Usługa przypomina nieco Google Instant - podczas wpisywania zapytania w formularzu wyszukiwarki w dodatkowym panelu wyświetlane są na bieżąco dopasowane do wpisanego tekstu wyniki.

O zaletach proponowanego rozwiązania możemy się przekonać, wchodząc na stronę Search.Yahoo.com, gdzie - poza samą wyszukiwarką - znajduje się krótki film przedstawiający nową usługę. Po kliknięciu w pole formularza pojawi się lista podpowiedzi stworzona na podstawie analizy zainteresowania poszczególnymi stronami Yahoo!

Czy nowa usługa Yahoo! zniszczy dominację Google'a? 2
Search Direct - podpowiedzi po kliknięciu w pole formularza

W trakcie pisania tekstu pod formularzem pojawia się lista podpowiedzi oraz - w bocznym oknie - propozycje odpowiedzi na wpisane zapytanie.

Choć sama usługa jest ciekawa, o sukcesie nowego produktu może zdecydować coś innego niż tylko jakość prezentowanych wyników. Jak stwierdzili przedstawiciele Yahoo!, technologia szybkiego wyszukiwania – stosowana m.in. w Google Instant – jest opatentowana, a właściciel patentu to właśnie Yahoo!

Warto podkreślić, że Direct Search nie wykorzystuje algorytmów Binga i został od podstaw napisany przez Yahoo! Trzeba przyznać, że to dość dziwna sytuacja, zważywszy na fakt, że Yahoo! tworzy tym samym konkurenta dla swojego dotychczasowego partnera.

Czy nowa usługa Yahoo! zniszczy dominację Google'a? 3
Search Direct - podpowiedzi w czasie wpisywania zapytania

Plany Yahoo! obejmują również stworzenie specjalnej wersji wyszukiwarki dla urządzeń mobilnych. Ponadto usługa może zostać w przyszłości wzbogacona o dodatkowe treści, np. informacje lokalne.

Łatwo sobie wyobrazić, że interfejs wyszukiwarki może wówczas wyglądać jak magazyn, oferując internautom popularne treści jeszcze przed rozpoczęciem wyszukiwania.

Jakie są Wasze wrażenia po wypróbowaniu usługi Yahoo! Sądzicie, że Search Direct ma jakiekolwiek szanse na nawiązanie walki z wyszukiwarką Google’a?

Źródło: Lifehacker

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację
Efekt zmian klimatycznych. Mikroorganizmy budzą się po latach
Efekt zmian klimatycznych. Mikroorganizmy budzą się po latach
To był największy wybuch w historii. Car-bomba wywołała globalny niepokój
To był największy wybuch w historii. Car-bomba wywołała globalny niepokój
Zmiany w Messengerze. Przygotuj się
Zmiany w Messengerze. Przygotuj się