Seksafera na Facebooku. Dziennikarka molestowała nastolatkę?

Skandal w amerykańskich mediach! Dziennikarka Teri Buhl została oskarżona o molestowanie pewnej nastolatki. Buhl twierdzi, że zbierała materiały do artykułu. Jak jest naprawdę?

Seksafera na Facebooku. Dziennikarka molestowała nastolatkę? 1Dziewczyna (Fot. Flickr/ValetheKid/Lic. CC by)
Łukasz Michalik

Skandal w amerykańskich mediach! Dziennikarka Teri Buhl została oskarżona o molestowanie pewnej nastolatki. Buhl twierdzi, że zbierała materiały do artykułu. Jak jest naprawdę?

Wszystko za sprawą pamiętnika córki byłego partnera dziennikarki - kobieta skopiowała wpisy z niego, a następnie umieściła je na Facebooku.

Miało to pomóc w pracy nad nowym tekstem, dotyczącym problemów alkoholowych młodych ludzi. Buhl twierdzi, że jej celem było dotarcie do sedna zjawiska oraz pokazanie chorych relacji dzieci i ich dobrze sytuowanych rodziców.

Problemem jest jednak fakt, że dziennikarka nie tylko ukradła pamiętnik, lecz również upubliczniła jego kontrowersyjne treści, dotyczące pijaństwa i uwag o charakterze seksualnym, za pomocą fałszywego konta na Facebooku.

W komentarzach pod treścią pamiętnika dziennikarka zachęcała czytelników do wskazania – pod pozorem niesienia pomocy – innych nastolatków z problemami alkoholowymi.

Wykorzystywanie serwisów społecznościowych do działań, o których nie śniło się ich twórcom, to zjawisko znacznie szersze.

Przykład dziennikarki posuwającej się do kradzieży, naruszenia prywatności i molestowania (zgodnie z literą amerykańskiego prawa) nastolatki to tylko jeden z wielu przejawów coraz większego wpływu social mediów.

Znane są przypadki kradzieży dokonywanej po wcześniejszej analizie wpisów na Facebooku.

Coraz więcej headhunterów przyznaje też, że poza standardową lekturą CV, listu motywacyjnego i referencji coraz częściej prawdziwych informacji o kandydacie do pracy szuka właśnie w serwisach społecznościowych.

Social media stały się również kopalnią wiedzy dla banków i instytucji finansowych, pozwalając na łatwą weryfikację prawdziwości oświadczeń klientów.

Masowy zasięg portali społecznościowych i ich rosnący wpływ na nasze życia prowadzi jednak do pytania: jak wiele jesteśmy gotowi oddać za komfort stałego informowania znajomych o naszych poczynaniach?

Źródło: BusinnessInsider

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Ma mase miliona Słońc. Naukowcy odkryli tajemniczy obiekt
Ma mase miliona Słońc. Naukowcy odkryli tajemniczy obiekt
Anomalie nad Atlantykiem. Co się dzieje z polem geomagnetycznym?
Anomalie nad Atlantykiem. Co się dzieje z polem geomagnetycznym?
Zamówił kartę graficzną w dużym sklepie. Dostał cegłę
Zamówił kartę graficzną w dużym sklepie. Dostał cegłę
Zasada "30 sekund". Rekomendacja CBZC
Zasada "30 sekund". Rekomendacja CBZC
Nowy model podróży w czasoprzestrzeni. Czy można poruszać się szybciej niż światło?
Nowy model podróży w czasoprzestrzeni. Czy można poruszać się szybciej niż światło?
Czeski skarb ma 2,5 tys. lat. Takich monet nie spodziewali się odkryć
Czeski skarb ma 2,5 tys. lat. Takich monet nie spodziewali się odkryć
Fałszywe wiadomości na WhatsAppie. Ostrzeżenie WOC
Fałszywe wiadomości na WhatsAppie. Ostrzeżenie WOC
Samsung Galaxy XR coraz bliżej. Pierwsze gogle z Androidem XR na zdjęciach
Samsung Galaxy XR coraz bliżej. Pierwsze gogle z Androidem XR na zdjęciach
Mikroby z wiecznej zmarzliny. Budzą się po tysiącach lat
Mikroby z wiecznej zmarzliny. Budzą się po tysiącach lat
Powrót Voodoo: Kultowe karty 3Dfx w nowoczesnym wydaniu
Powrót Voodoo: Kultowe karty 3Dfx w nowoczesnym wydaniu
Unikatowe znalezisko w Ekwadorze. To dowód na pradawne życie
Unikatowe znalezisko w Ekwadorze. To dowód na pradawne życie
Nowa era druku: Open Printer daje lekcję gigantonom branży
Nowa era druku: Open Printer daje lekcję gigantonom branży