Serwisy społecznościowe zarabiają coraz więcej na reklamach

Firma Nielsen, która niedawno rozpoczęła współpracę z Facebookiem, opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych wzrosły w ciągu roku blisko dwukrotnie. W sierpniu br. wyniosły one 109 mln dolarów, natomiast w analogicznym okresie 2008 r. "jedynie" 49 mln USD. Dodatkowo o 8 punktów procentowych (z 7 do 15 proc.) wzrósł udział tego segmentu wśród wszystkich reklam online.

Serwisy społecznościowe zarabiają coraz więcej na reklamach 1
Mateusz

Firma Nielsen, która niedawno rozpoczęła współpracę z Facebookiem, opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych wzrosły w ciągu roku blisko dwukrotnie. W sierpniu br. wyniosły one 109 mln dolarów, natomiast w analogicznym okresie 2008 r. "jedynie" 49 mln USD. Dodatkowo o 8 punktów procentowych (z 7 do 15 proc.) wzrósł udział tego segmentu wśród wszystkich reklam online.

Firmy z branży rozrywkowej zanotowały najszybszy wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy. W ubiegłym roku wynosiły one 1,1 mln dolarów, a obecnie aż 10 mln, co oznacza, że podniosły się one o 812%. W skali całego rynku reklam online zanotowano skok o 40 proc. Chociaż przedsiębiorstwa reprezentujące przemysł samochodowy zmniejszyły wydatki o 26%, to na reklamy online wydały 3,1 mln USD czyli o 2 mln więcej niż rok temu.

Reklamodawcy najwięcej pieniędzy inwestują w Facebooka, którego właściciele twierdzą, że dochody z reklam są jeszcze zbyt małe. Okazuje się jednak, że aż 10 z 13 analizowanych branż wydaje w tym portalu najwięcej pieniędzy. Reszta firm największe kwoty inwestuje w MySpace, który ostatnimi czasy traci popularność i zmaga się z wieloma problemami.

Badania Nielsena są częścią wspomnianej współpracy z Facebookiem. Firma analizuje rynek, a na podstawie jej raportów, najpopularniejszy obecnie serwis społecznościowy próbuje dostosować wyświetlane przez siebie reklamy do preferencji użytkowników. Coraz  więcej internautów korzysta z tego typu witryn, dlatego trudno jest nadążyć za ich oczekiwaniami.

Według Nielsena obecnie Amerykanie już 17% spędzonego w Sieci czasu przeznaczają na korzystanie z serwisów takich jak MySpace czy Facebook. Oznacza to trzykrotny wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Jak widać reklamodawcy i właściciele stron internetowych próbują wszelkich możliwych środków, aby wykorzystać tą sprzyjającą sytuację.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
To skarb ukryty w śmieciach. W USA wyceniono go na ok. 97 mld dol.
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
50 lat sadzenia drzew zmieniło klimat kraju. I to dosłownie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Zaktualizuj Androida Auto. Jest nowe wydanie
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Jest coraz mniejsza. Cofają się niebezpieczne zmiany
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Biofobia narasta. Coraz więcej osób odczuwa lęk i niechęć wobec przyrody
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Bezzałogowy "PassAt" Polaków wyruszył w rejs. Ma pokonać Atlantyk
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Myślała, że to śmieci. To, co odkryła, ją zdziwiło
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Nowość w mObywatelu. Skorzystają kolejni użytkownicy
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
Antarktyda: Lodowiec Thwaites w krytycznej fazie destabilizacji
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
CERT Orange Polska ostrzega przed nowym oszustwem
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Mroczna przeszłóść. Opuszczone pociągi na Syberii
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
Znalazł ten skarb nielegalnie. Uciekł od odpowiedzialności
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥