Serwisy społecznościowe zarabiają coraz więcej na reklamach

Firma Nielsen, która niedawno rozpoczęła współpracę z Facebookiem, opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych wzrosły w ciągu roku blisko dwukrotnie. W sierpniu br. wyniosły one 109 mln dolarów, natomiast w analogicznym okresie 2008 r. "jedynie" 49 mln USD. Dodatkowo o 8 punktów procentowych (z 7 do 15 proc.) wzrósł udział tego segmentu wśród wszystkich reklam online.

Serwisy społecznościowe zarabiają coraz więcej na reklamach 1
Mateusz

Firma Nielsen, która niedawno rozpoczęła współpracę z Facebookiem, opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych wzrosły w ciągu roku blisko dwukrotnie. W sierpniu br. wyniosły one 109 mln dolarów, natomiast w analogicznym okresie 2008 r. "jedynie" 49 mln USD. Dodatkowo o 8 punktów procentowych (z 7 do 15 proc.) wzrósł udział tego segmentu wśród wszystkich reklam online.

Firmy z branży rozrywkowej zanotowały najszybszy wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy. W ubiegłym roku wynosiły one 1,1 mln dolarów, a obecnie aż 10 mln, co oznacza, że podniosły się one o 812%. W skali całego rynku reklam online zanotowano skok o 40 proc. Chociaż przedsiębiorstwa reprezentujące przemysł samochodowy zmniejszyły wydatki o 26%, to na reklamy online wydały 3,1 mln USD czyli o 2 mln więcej niż rok temu.

Reklamodawcy najwięcej pieniędzy inwestują w Facebooka, którego właściciele twierdzą, że dochody z reklam są jeszcze zbyt małe. Okazuje się jednak, że aż 10 z 13 analizowanych branż wydaje w tym portalu najwięcej pieniędzy. Reszta firm największe kwoty inwestuje w MySpace, który ostatnimi czasy traci popularność i zmaga się z wieloma problemami.

Badania Nielsena są częścią wspomnianej współpracy z Facebookiem. Firma analizuje rynek, a na podstawie jej raportów, najpopularniejszy obecnie serwis społecznościowy próbuje dostosować wyświetlane przez siebie reklamy do preferencji użytkowników. Coraz  więcej internautów korzysta z tego typu witryn, dlatego trudno jest nadążyć za ich oczekiwaniami.

Według Nielsena obecnie Amerykanie już 17% spędzonego w Sieci czasu przeznaczają na korzystanie z serwisów takich jak MySpace czy Facebook. Oznacza to trzykrotny wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Jak widać reklamodawcy i właściciele stron internetowych próbują wszelkich możliwych środków, aby wykorzystać tą sprzyjającą sytuację.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Nowy model AI przewiduje choroby z wyprzedzeniem 10 lat
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?