Serwisy społecznościowe zarabiają coraz więcej na reklamach

Firma Nielsen, która niedawno rozpoczęła współpracę z Facebookiem, opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych wzrosły w ciągu roku blisko dwukrotnie. W sierpniu br. wyniosły one 109 mln dolarów, natomiast w analogicznym okresie 2008 r. "jedynie" 49 mln USD. Dodatkowo o 8 punktów procentowych (z 7 do 15 proc.) wzrósł udział tego segmentu wśród wszystkich reklam online.

Serwisy społecznościowe zarabiają coraz więcej na reklamach
Mateusz

Firma Nielsen, która niedawno rozpoczęła współpracę z Facebookiem, opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych wzrosły w ciągu roku blisko dwukrotnie. W sierpniu br. wyniosły one 109 mln dolarów, natomiast w analogicznym okresie 2008 r. "jedynie" 49 mln USD. Dodatkowo o 8 punktów procentowych (z 7 do 15 proc.) wzrósł udział tego segmentu wśród wszystkich reklam online.

Firmy z branży rozrywkowej zanotowały najszybszy wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy. W ubiegłym roku wynosiły one 1,1 mln dolarów, a obecnie aż 10 mln, co oznacza, że podniosły się one o 812%. W skali całego rynku reklam online zanotowano skok o 40 proc. Chociaż przedsiębiorstwa reprezentujące przemysł samochodowy zmniejszyły wydatki o 26%, to na reklamy online wydały 3,1 mln USD czyli o 2 mln więcej niż rok temu.

Reklamodawcy najwięcej pieniędzy inwestują w Facebooka, którego właściciele twierdzą, że dochody z reklam są jeszcze zbyt małe. Okazuje się jednak, że aż 10 z 13 analizowanych branż wydaje w tym portalu najwięcej pieniędzy. Reszta firm największe kwoty inwestuje w MySpace, który ostatnimi czasy traci popularność i zmaga się z wieloma problemami.

Badania Nielsena są częścią wspomnianej współpracy z Facebookiem. Firma analizuje rynek, a na podstawie jej raportów, najpopularniejszy obecnie serwis społecznościowy próbuje dostosować wyświetlane przez siebie reklamy do preferencji użytkowników. Coraz  więcej internautów korzysta z tego typu witryn, dlatego trudno jest nadążyć za ich oczekiwaniami.

Według Nielsena obecnie Amerykanie już 17% spędzonego w Sieci czasu przeznaczają na korzystanie z serwisów takich jak MySpace czy Facebook. Oznacza to trzykrotny wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Jak widać reklamodawcy i właściciele stron internetowych próbują wszelkich możliwych środków, aby wykorzystać tą sprzyjającą sytuację.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.