Serwisy społecznościowe zarabiają coraz więcej na reklamach

Firma Nielsen, która niedawno rozpoczęła współpracę z Facebookiem, opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych wzrosły w ciągu roku blisko dwukrotnie. W sierpniu br. wyniosły one 109 mln dolarów, natomiast w analogicznym okresie 2008 r. "jedynie" 49 mln USD. Dodatkowo o 8 punktów procentowych (z 7 do 15 proc.) wzrósł udział tego segmentu wśród wszystkich reklam online.

Serwisy społecznościowe zarabiają coraz więcej na reklamach 1
Mateusz

Firma Nielsen, która niedawno rozpoczęła współpracę z Facebookiem, opublikowała raport, z którego wynika, że wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych wzrosły w ciągu roku blisko dwukrotnie. W sierpniu br. wyniosły one 109 mln dolarów, natomiast w analogicznym okresie 2008 r. "jedynie" 49 mln USD. Dodatkowo o 8 punktów procentowych (z 7 do 15 proc.) wzrósł udział tego segmentu wśród wszystkich reklam online.

Firmy z branży rozrywkowej zanotowały najszybszy wzrost wydatków przeznaczonych na reklamy. W ubiegłym roku wynosiły one 1,1 mln dolarów, a obecnie aż 10 mln, co oznacza, że podniosły się one o 812%. W skali całego rynku reklam online zanotowano skok o 40 proc. Chociaż przedsiębiorstwa reprezentujące przemysł samochodowy zmniejszyły wydatki o 26%, to na reklamy online wydały 3,1 mln USD czyli o 2 mln więcej niż rok temu.

Reklamodawcy najwięcej pieniędzy inwestują w Facebooka, którego właściciele twierdzą, że dochody z reklam są jeszcze zbyt małe. Okazuje się jednak, że aż 10 z 13 analizowanych branż wydaje w tym portalu najwięcej pieniędzy. Reszta firm największe kwoty inwestuje w MySpace, który ostatnimi czasy traci popularność i zmaga się z wieloma problemami.

Badania Nielsena są częścią wspomnianej współpracy z Facebookiem. Firma analizuje rynek, a na podstawie jej raportów, najpopularniejszy obecnie serwis społecznościowy próbuje dostosować wyświetlane przez siebie reklamy do preferencji użytkowników. Coraz  więcej internautów korzysta z tego typu witryn, dlatego trudno jest nadążyć za ich oczekiwaniami.

Według Nielsena obecnie Amerykanie już 17% spędzonego w Sieci czasu przeznaczają na korzystanie z serwisów takich jak MySpace czy Facebook. Oznacza to trzykrotny wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Jak widać reklamodawcy i właściciele stron internetowych próbują wszelkich możliwych środków, aby wykorzystać tą sprzyjającą sytuację.

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Neandertalczycy nie "zniknęli". Zostali wchłonięci
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Gigantyczna porażka rosyjskiej propagandy. Nikt w to nie gra
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Mapy Google z nową funkcją. Sprawdź wskaźniki
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Jeżowce z układem nerwowym przypominającym mózg
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Rzymski obóz wojskowy wysoko w Alpach. Niezwykłe odkrycie pełne artefaktów
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Zaktualizuj Windows 10. Łatka rozwiązuje ważny problem
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Naukowcy ostrzegają. Jeziora w Amazonii parują w wysokich temperaturach
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Zajmuje 15 proc. całego globu. Co skrywa wnętrze Księżyca?
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Kupił chińską kartę graficzną. Dostał podrobiony sprzęt
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Była ukryta po ziemią. Odnaleziono starożytną stolicę sprzed 2700 lat
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Norma 36,6 st. C już nieaktualna. Temperatura zdrowego człowieka jest inna
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
Wyjątki przy zastrzeganiu numeru PESEL. Co warto wiedzieć?
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥