Skąd się wzięli bossowie w grach komputerowych? [wideo]
Jeżeli zastanawialiście się kiedyś, skąd w grach wideo wzięli się bossowie oraz kto jako pierwszy ich wrzucił do świata wirtualnej rozrywki, to budzący kontrowersje RPGfanatic ma dla Was odpowiedzi. Ciekawe odpowiedzi.
30.01.2012 21:00
Jeżeli zastanawialiście się kiedyś, skąd w grach wideo wzięli się bossowie oraz kto jako pierwszy ich wrzucił do świata wirtualnej rozrywki, to budzący kontrowersje RPGfanatic ma dla Was odpowiedzi. Ciekawe odpowiedzi.
Zobacz także
RPGfanatic jak zwykle odwalił kawał doskonałej roboty pod względem merytorycznym – jego podejście jest bardzo profesjonalne i po prostu żałuję, że reszta elementów programu kuleje, co nie pozwala przebić się tym filmom do szerszej widowni.
★ Who Invented Boss Battles in Videogames? - The RPG Fanatic Show
To Gary Whisenhunt oraz Ray Wood wrzucili jako pierwsi pojedynki z bossami do gier wideo, w swojej produkcji dnd będącej nieoficjalnym portem Dungeons & Dragons na PLATO. Jak widać, bossowie pojawili się już w roku 1972 i od tamtego czasu psują nam krew. A także umilają zabawę. Nie wyobrażam sobie wielu ze swoich ulubionych gier bez bossów, tym bardziej jeżeli chodzi o szeroko pojęte RPG-i.
Bez wątpienia pojedynki z szefami zapadają w pamięć na zawsze – wystarczy wspomnieć dosyć przewrotną końcówkę drugiego Fallouta, Shin Megami Tensei III, Vanquisha lub co drugą grę na automaty – dobry boss to podstawa sukcesu dla pewnych gatunków i typów gier. Dobry boss to cholernik i mocarz, okrutnik, złoczyńca, bezczelny typ, którego wspomina się długo po skończeniu gry.