Skąd się wzięło logo Facebooka?

Skąd się wzięło logo Facebooka?30.03.2011 13:56
Mark Zuckerberg (Fot. Flickr/deneyterrio/Lic. CC by)
Mark Zuckerberg (Fot. Flickr/deneyterrio/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Oryginalne logo Facebooka, kiedy ten nazywał się jeszcze The Facebook, było niebieskie. Potem zmieniło kolor na biały na niebieskim tle. Kto je wymyślił?

Oryginalne logo Facebooka, kiedy ten nazywał się jeszcze The Facebook, było niebieskie. Potem zmieniło kolor na biały na niebieskim tle. Kto je wymyślił?

Serwis All Facebook prześledził losy jednego z najbardziej rozpoznawalnych znaków na świecie - logo Facebooka. Efektem jest kilka ciekawych wniosków.

Słowo "Facebook" napisane jest zmodyfikowaną czcionką Klavika, dokładnie taką samą jak wcześniej "The Facebook". Różnica jest tylko w kolorze – "The Facebook" był niebieski, a "Facebook" to biały napis na niebieskim tle. Różnicę można zobaczyć tutaj.

Logo najprawdopodobniej wymyślili spece z agencji Cuban Council z San Francisco. To właśnie do niej w 2005 roku zwrócili się Sean Parker i Mark Zuckerberg z prośbą o pomoc w zaprojektowaniu logo.

Na pytanie, dlaczego wygląda ono, tak jak wygląda, odpowiedział w serwisie Quora Michael Buzzard z Cuban Council:

Kiedy po raz pierwszy spotkaliśmy się z Markiem i Seanem, aby przedyskutować tę sprawę, to Sean prowadził większość rozmów. Kiedy Mark zaczął zajmować się projektem, odwiedzili z Seanem nasze biuro, gdzie Mark zapytał, co dotychczas zrobiła nasza firma.

W odpowiedzi ja zadałem Markowi kilka pytań, takich jak "Dlaczego thefacebook.com jest niebieski?" i "Dlaczego umieściłeś tam takie, a nie inne treści?". On wspomniał, że ma problemy z rozróżnianiem kolorów, a także powiedział, że zrobił "tak, żeby czuć się z tym dobrze". Więc ja odpowiedziałem, że my jako agencja zrobiliśmy to tak, żeby "dobrze czuła się z tym większość ludzi przez większość czasu".

Jak pisze Buzzard, na koniec wynajęli projektanta Joe Krala, którego zadaniem było uczynić logo Facebooka bardziej finezyjnym. Ponieważ tę historię potwierdza wiele osób, All Facebook uważa, że wypada ją przyjąć jako prawdziwą.

Samo logo wiele się nie zmieniło od czasów, kiedy przed słowem "Facebook" było "the". Kolor ma teraz co prawda biały, a nie niebieski, ale czcionka pozostała ta sama, a tło wciąż jest niebieskie. I chyba większość ludzi przez większość czasu czuje się z tym dobrze.

Źródło: All Facebook

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)