Smart TV kultowej fińskiej marki. Nokia wchodzi na rynek telewizorów
Konferencja Nokii w Indiach miała zdecydowanie jeden zaskakujący dla wielu fanów marki temat. Firma wchodzi na rynek telewizorów swoim modelem smart TV o wielkości 55 cali.
Najpewniej to produkt wyłącznie na rynek indyjski i w Polsce go nie uświadczymy. Choć niewykluczone, że dystrybucja w przyszłości rozszerzy się o inne zakątki globu. Byłoby szkoda, bo to całkiem popularny segment cenowy, i przyjemna oferta, jeśli bierzemy pod uwagę promocyjną cenę. W indyjskim sklepie Flipkart od 10 grudnia można będzie kupić TV za 41999 rupi indyjskich, więc około 2275 złotych (później w pełnej cenie 70999 rupi, co daje 3845 złotych).
Nokia Smart TV 55CAUHDN to Android TV 9.0 Pie, więc najbardziej zaawansowany system smart TV. Zarządzać nim będzie procesor PureX o czterech rdzeniach Cortex-A53 1,0 GHz przy wsparciu grafiki Mali 450MP4 i nietypowej ilości RAM 2,25 GB. Dane, aplikacje i multimedia zapiszemy na wewnętrznej pamięci 16 GB. Łączność zapewni WiFi ac, Bluetooth czy przewodowa karta sieciowa LAN. Dodatkowy sprzęt podłączymy dzięki trzem gniazdom HDMI (z ADR) i dwójce USB.
HDR i dźwięk JBL
Pod kątem właściwości telewizyjnych, w Nokii mamy do czynienia z panelem LCD podświetlanym diodami LED. Jego przekątna to 55 cali, a rozdzielczość 4K Ultra HD, więc 3840 x 2160 pikseli. Jasność wynosi 400 nitów, a kontrast statyczny 1200:1. Poza tym obsługuje HDR 10, MEMC, Dolby Vision czy upscalling obrazu. Odświeżanie panelu kształtuje się na poziomie 60 Hz.
Całkiem przyjemnie zapowiadają się wbudowane głośniki JBL stereo z Dolby Audio i DTS Trusurround. Ich moc całkowicie wystarcza w domowych warunkach - 24 W. Producent deklaruje zużycie energii na poziomie 150 W i 0,5 W w trybie czuwania. Jeśli TV dotrze jednak do Europy i to w promocyjnej cenie, będzie atrakcyjnym kąskiem, ale to wątpliwe.