SOCCKET: piłka, która naładuje Wasz telefon, a przy okazji... lampka

Kickstarter znowu dostarcza. Jeszcze przez kilka najbliższych dni możecie wesprzeć kolejny intrygujący projekt i dostać piłkę, która zbierać będzie energię i potem posłuży Wam chociażby jako lampka do czytania.

SOCCKET: piłka, która naładuje Wasz telefon, a przy okazji... lampka
Beniamin Durski

Kickstarter znowu dostarcza. Jeszcze przez kilka najbliższych dni możecie wesprzeć kolejny intrygujący projekt i dostać piłkę, która zbierać będzie energię i potem posłuży Wam chociażby jako lampka do czytania.

Energia przyszłości

Nie ma chyba nic lepszego niż koncept łączący przyjemne z pożytecznym. I dokładnie tak właśnie jest z SOCCKET.

Działa to tak: Ppiłka wykorzystuje energię kinetyczną wytwarzającą się podczas gry i zbiera ją w sobie, żeby stać się tak naprawdę przenośnym generatorem. Niezłe, co?

Według firmy Uncharted Play 30 minut gry potrafi wygenerować moc pozwalającą na świecenie lampki LED przez ponad 3 godziny. To oczywiście na razie bardziej ciekawostka, ale wyobraźcie sobie przyszłość, gdy cały stadion podczas ważnego meczu będzie napędzany energią z piłek wykorzystywanych na boisku.

Obraz

Dwa w jednym

Dla mnie jednakże najważniejszym aspektem SOCCKET jest wsparcie działań w uboższych regionach świata, jak Afryka i Ameryka Południowa. Dzięki temu dzieci mogą wykorzystywać zebraną energię do czytania w miejscach, gdzie o wieczorne oświetlenie trudno.

Obraz

Gadżet charytatywny

Same piłki mają być otrzymywane przez docelowych użytkowników w okolicach sierpnia 2013 roku, czyli w sam raz, żeby wyskoczyć do parku popołudniową porą. Niestety sama piłka w zestawie z lampką jest dość droga, bo to koszt około 100 dolarów i dodatkowe 20 na wysyłkę. Z drugiej strony bardziej chodzi o wspieranie inicjatywy (możemy też przekazać piłkę fundacji).

Ja życzę pomysłodawcom powodzenia. Szczególnie, że ich inicjatywa łączy wiele aspektów, z którymi boryka się współczesny świat i robi to naprawdę zgrabnie.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.