Sony Bravia. Króliczki atakują Nowy Jork

Wszyscy pamiętają reklamy Sony Bravia – te z piłeczkami, czy tą widowiskową erupcję farb w bloku. Teraz kolej na Nowy Jork, gdzie Sony wypuściła na ulice tłum małych, barwnych króliczków, aby wzięły udział w najnowszej reklamie telewizorów LCD High Definition BRAVIA.

Sony Bravia. Króliczki atakują Nowy Jork 1Sony Bravia, króliki w Nowym Jorku
Mateusz Gołąb

Wszyscy pamiętają reklamy Sony Bravia – te z piłeczkami, czy tą widowiskową erupcję farb w bloku. Teraz kolej na Nowy Jork, gdzie Sony wypuściła na ulice tłum małych, barwnych króliczków, aby wzięły udział w najnowszej reklamie telewizorów LCD High Definition BRAVIA.

Na potrzeby telewizyjnej reklamówki stworzono z kolorowej plasteliny setki zabawnych figurek, które wzięły udział w nieco surrealistycznej historyjce. Podobnie jak we wcześniejszych reklamach telewizorów BRAVIA firma Sony postarała się o maksimum realizmu. „Wzrost” 200 króliczków wahał się od 10 centymetrów do 10 metrów – większość jednak miała około metra wysokości.

Do stworzenia animacji wykorzystano ogromną grupę animatorów – 40 osób. Cały ten zespół przez trzy tygodnie ustawiał plastelinowe figury i figurki na Foley Square w Nowym Jorku. Ze zrobionych w tym czasie 100 tysięcy zdjęć stworzono później film reklamowy trwający 60 sekund. Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że w czasie kiedy animatorzy pracowali nad kolejnymi ujęciami, wokół nich 8 milionów nowojorczyków zajmowało się swoimi codziennymi sprawami.

W takich warunkach trzeba było między innymi zbudować ogromnego, dziesięciometrowego królika w centrum dzielnicy finansowej i stworzyć ponad 18 metrów kwadratowych fioletowej wody, po której ulicami Manhattanu „płynął” plastelinowy wieloryb.

„Od strony technicznej to najtrudniejsza produkcja, w jakiej uczestniczyłem” – przyznaje reżyser filmu, Frank Budgen. – Niezwykle trudno było kontrolować całą tę sytuację. W jednej chwili na planie było zbyt wielu statystów, w następnej było ich za mało… Tłumy nowojorczyków przechodziły przez plan i nic się z tym nie dało zrobić, bo wszystko działo się naprawdę.”

„To było ogromne przedsięwzięcie – dodaje James Kennedy z Sony Europe. – Sami ustawiliśmy wysoko poprzeczkę wypuszczając 250 tysięcy skaczących piłeczek na ulice San Francisco i tworząc fajerwerki z farby w Glasgow. Choć pracowało nad nią czterdziestu animatorów, stworzenie zaledwie czterech sekund filmu zajęło nam ponad cztery godziny! Ale też efekt jest niezwykle widowiskowy.”

Reklamę można już oglądać na stronie www.colourlikenoother.com.

Szczegóły akcji „króliczek”:

  • 3 tygodnie zdjęć na Foley Square, na Manhattanie w Nowym Jorku (pomiędzy dzielnicą finansową, włoską i TriBeCa)
  • 6 kamer
  • 2,5 tony plasteliny
  • 189 króliczków o wysokości 60 cm
  • 150 kostek o krawędzi 30 cm
  • 3 na 6 m – wymiary „fali” z fioletowej plasteliny
  • 10 m – największy królik
  • 40 animatorów
  • 40 animatorów nigdy jeszcze nie pracowało jednocześnie nad jedną sceną
  • 40 animatorów w ciągu 4 godzin pacy stworzyło 4 sekundy filmu
  • Trwająca 60 sekund reklama składa się z około 100 000 ujęć

Źródło: Sony

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
Może uszkodzić sprzęt. Ekspert ostrzega przed popularną pastą termoprzewodzącą
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
YouTube podnosi jakość starych filmów. AI skaluje materiały nawet do 1080p
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Wspólna koncepcja. Czym właściwie jest świaodmość?
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Otworzyli sarkofag sprzed 2 tys. lat. Szczątki zachowały się wyjątkowo dobrze
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację
Gboard na Androida ma nowe opcje. Sprawdź aktualizację
Efekt zmian klimatycznych. Mikroorganizmy budzą się po latach
Efekt zmian klimatycznych. Mikroorganizmy budzą się po latach
To był największy wybuch w historii. Car-bomba wywołała globalny niepokój
To był największy wybuch w historii. Car-bomba wywołała globalny niepokój
Zmiany w Messengerze. Przygotuj się
Zmiany w Messengerze. Przygotuj się