Specjalna oferta Poczty Polskiej dla fanów e-zakupów. Czy to się opłaca?

Specjalna oferta Poczty Polskiej dla fanów e‑zakupów. Czy to się opłaca?

Specjalna oferta Poczty Polskiej dla fanów e-zakupów. Czy to się opłaca?
Łukasz Michalik
04.12.2010 17:14

Poczta Polska chce zdobyć jak najwięcej intratnego rynku e-commerce. Pierwszym krokiem do tego celu jest e-przesyłka. Czy ta wprowadzona w porozumieniu z Allegro usługa to dobra alternatywa dla kurierów i paczkomatów?

Poczta Polska chce zdobyć jak najwięcej intratnego rynku e-commerce. Pierwszym krokiem do tego celu jest e-przesyłka. Czy ta wprowadzona w porozumieniu z Allegro usługa to dobra alternatywa dla kurierów i paczkomatów?

Sporą zaletą usługi jej cena - od 7 złotych za kilogramową paczkę. Jest to oferta tańsza od tradycyjnej przesyłki. Nieźle wyglądają również terminy realizacji - e-przesyłka dostarczana jest do miejsca przeznaczenia maksymalnie do 3 dni roboczych od daty nadania.

Adresat e-przesyłki może odebrać ją w jednym z 1300 oddziałów poczty, a informacja o oczekującej paczce wysyłana jest e-mailem.

Ciekawą alternatywą dla e-przesyłki są paczkomaty – rodzaj automatycznej skrytki pocztowej – obsługiwane przez głównego konkurenta Poczty Polskiej, firmę InPost. Odbiorca przesyłki otrzymuje SMS i e-mail z kodem dostępu, dzięki któremu może zalogować się do paczkomatu.

Cena za najtańszą usługę jest porównywalna z e-przesyłką i wynosi 6,99 zł. Paczki InPostu są dostarczane do paczkomatów do 2 dni od daty nadania. Dla osób zniecierpliwionych kolejkami zaletą jest również brak kontaktu z PZO – Panią Z Okienka ;).

Warto zauważyć, że paczkomat umożliwia nie tylko odbiór, ale również nadawanie przesyłek. Istotną zaletą jest ponadto możliwość odbioru paczek niezależnie od pory dnia – paczkomaty, w przeciwieństwie do placówek poczty, działają przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Specyficznym połączeniem obu usług jest Paczka w Ruchu - usługa znanego kolportera prasy. Zasady są podobne jak u konkurencji - nadać i odebrać paczkę można w jednym z 1200 obsługujących przesyłki kiosków Ruchu.

Termin doręczenia do wskazanego punktu wynosi w tym przypadku 3 dni robocze, a odbiorca o oczekującej paczce jest powiadamiany SMS-em. Opłata za Paczkę w Ruchu wynosi 7 złotych, jednak trzeba do niej doliczyć obowiązkowe opakowanie R-Box za co najmniej złotówkę.

Poczta Polska, walcząc o swój udział w rosnącym rynku e-commerce, planuje jeszcze w tym roku przeprowadzenie intensywnej akcji marketingowej popularyzującej e-przesyłkę. A co Wy wybralibyście - Paczkę w Ruchu, e-przesyłkę czy paczkomat?

Źródło: DI.com.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)