Informacje te poparte są badaniami Japan Electronics and Information Technology Association przeprowadzonymi na terenie 51 krajów. Największą ich sprzedaż zanotowano, co nie jest wielkim zaskoczeniem, w Chinach i Stanach Zjednoczonych.
W Polsce zainteresowanie płaskimi panelami widać gołym okiem. Duże sklepy RTV przestały już prawie całkowicie wspierać telewizory kineskopowe. Ich ilość w Media Marktach, Saturnach, sieci Euro i Avans można zliczyć na palcach jednej... no może dwóch dłoni.
Duży wpływ na to miał na pewno boom telewizji wysokiej rozdzielczości w ostatnich kilku latach. To na co zdawało się, że będziemy musieli czekać jeszcze bardzo długo, stało się faktem w dwa lata. Nadawcy satelitarni zaczęli prześcigać się w ofercie HD, a od niedawna do wyścigu dołączają też sieci kablowe.
Jak będzie wyglądał polski rynek telewizyjny za 4 lata?
Źródło i fot.: Rzeczpospolita, mojehdtv.info, własne