Sponsorowane klipy wideo zaleją YouTube?

Największe gwiazdy YouTube zostaną już niedługo zaprzęgnięte do produkcji sponsorowanych klipów wideo. Zarobią na tym niezłe pieniądze. Większość zysków zgarnie jednak zapewne Google.  Informacje na ten temat ujawnił Kevin Yen, dyrektor partnerstwa strategicznego w serwisie.

Sponsorowane klipy wideo zaleją YouTube?
Andrzej Biernacki

Największe gwiazdy YouTube zostaną już niedługo zaprzęgnięte do produkcji sponsorowanych klipów wideo. Zarobią na tym niezłe pieniądze. Większość zysków zgarnie jednak zapewne Google.  Informacje na ten temat ujawnił Kevin Yen, dyrektor partnerstwa strategicznego w serwisie.

W najbliższych miesiącach czy kwartałach należy spodziewać się gwałtownego wzrostu liczby sponsorowanych klipów wideo - przyznał Yen. Jednocześnie stwierdził, że Google nie wie, jaka będzie ostateczna skala projektu i ile można na nim zarobić. Satysfakcjonująca kwota to 100-200 milionów dolarów rocznie.

Największym wyzwaniem nie jest jednak pozyskanie reklamodawców czy chętnych producentów. Problem to zautomatyzowanie procesu wymiany informacji między zleceniodawcami a zleceniobiorcami - trochę tak jak w systemach AdWords i AdSense.

Docelowo YouTube chce mieć mechanizm sugerujący reklamodawcom najciekawszych i najpopularniejszych twórców klipów, łączący prezentowane przez nich treści z produktami danej firmy i kreujący rozbudowane kampanie w wielu profilach.

Gwiazdy YouTube cieszą się w witrynie bardzo dużym szacunkiem. Google uważa, że znacznie zwiększy to skuteczność reklam. Problem polega na tym, że niektórzy internauci mogą stracić zaufanie do chałturzących idoli i całkowicie zrezygnować z odwiedzania YouTube.

My mamy jedynie nadzieję, że większość sponsorowanych klipów będzie choć trochę poważniejsza od tego :P:

The Portobello Mushroom Burger

Źródło: NewTeeVee

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.