Sprzedaż Blu‑ray rośnie... SZOK!?
Nawet jeśli Steve Jobs nie wierzy w sukces Blu-ray, to wcale nie musimy podzielać jego zdania... naprawdę. Nie trzeba ślepo podążać za Jobsem... tak słyszałem. Sprzedaż filmów na Blu-ray w Europie Zachodniej i Japonii rośnie. Bardzo.
Nawet jeśli Steve Jobs nie wierzy w sukces Blu-ray, to wcale nie musimy podzielać jego zdania... naprawdę. Nie trzeba ślepo podążać za Jobsem... tak słyszałem. Sprzedaż filmów na Blu-ray w Europie Zachodniej i Japonii rośnie. Bardzo.
Szoku oczywiście nie ma, ale wzrost jest dość duży, więc warto o tym powiedzieć, by zabić ewentualne plotki o tym, że nośniki fizyczne wychodzą z użycia. Według badań pierwszej połowy 2010 roku przeprowadzonych przez firmę Media Control GfK International Europejczycy i Japończycy kupują o 107 procent więcej niebieskich krążków niż rok temu. Pewien spadek w popularności fizycznych nośników jest, ale niewielki. Łączne liczby sprzedaży DVD i Blu-ray są o -1,2 procent niższe niż rok temu.
Największe rynki dla DVD i Blu-ray w Europie Zachodniej i Japonii wykazują pozytywne sygnały stabilizacji w związku ze spadkiem zainteresowania DVD oraz wzrostem akceptacji formatu Blu-ray - powiedział Brad Hackley, dyrektor Media Control GfK USA.
Dla nas oznacza to tylko tyle, że nie ma się co bać kupna odtwarzacza Blu-ray, bo format dopiero się rozgrzewa.