Sprzedaż i zainteresowanie Blu‑ray'em rośnie

Fot. SassyPanda!/Flickr
Fot. SassyPanda!/Flickr
Szymon Adamus

08.05.2009 16:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Bez większych sensacji. Kryzys kryzysem, ale wysoka rozdzielczość wygląda na tyle ciekawe, a ceny spadają wystarczająco szybko by firmy stojące murem za Blu-ray'em mogły czuć się bezpieczne. Potwierdza to najnowszy raport grupy NPD.

Bez większych sensacji. Kryzys kryzysem, ale wysoka rozdzielczość wygląda na tyle ciekawe, a ceny spadają wystarczająco szybko by firmy stojące murem za Blu-ray'em mogły czuć się bezpieczne. Potwierdza to najnowszy raport grupy NPD.

Badanie internetowe zostało przeprowadzone na 6994 Amerykanach w dniach od 25 lutego do 6 marca 2009.  Wykazało ono, że sprzedaż stacjonarnych odtwarzaczy Blu-ray w pierwszym kwartale roku była wyższa aż o 72 procent w stosunku do tego samego okresu w roku 2008. Sprzedano ponad 400 000 playerów.

Co więcej według danych z marca w USA już 90 procent populacji zdaje sobie sprawę z istnienia czegoś takiego jak Blu-ray. Oczywiście to tylko świadomość, a nie chęć zakupu, ale i ta (bardzo) delikatnie wzrosła w stosunku do zeszłego roku. Obecnie plany kupna Blu-ray snuje 6% Amerykanów. To wzrost zaledwie o 1 procent w stosunku do sierpnia 2008.

Niestety ponad połowa dorosłych respondentów (58%) mówi, że wie coś o Blu-ray, ale nie za dużo.

Wiele bym dał by zobaczyć podobne wyniki dla Polski. Ciekawe jak u nas wygląda kwestia świadomości Blu-ray?

Źródło: npd

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także