Sprzedaż płyt Blu‑ray rośnie
Polska weszła w świat Blu-ray z lekkim opóźnieniem, ale w roku 2010 radzi już sobie całkiem nieźle. I bardzo dobrze bo to ogólnoświatowy trend. Sprzedaż płyt Blu-ray cały czas rośnie.
Polska weszła w świat Blu-ray z lekkim opóźnieniem, ale w roku 2010 radzi już sobie całkiem nieźle. I bardzo dobrze bo to ogólnoświatowy trend. Sprzedaż płyt Blu-ray cały czas rośnie.
Badania przeprowadzone przez Digital Entertainment Group Europe wskazują na ciągły wzrost sprzedaży nośników optycznych (Blu-ray i DVD) w wysokości około 2,3 procent w pierwszym kwartale 2010 roku. Największe wzrosty widać w dziedzinie Blu-ray. 8,4 miliona sprzedanych płytek to wzrost o ogromne 94 procent. Wartość rynkowa to około 151,4 mln euro.
Blu-ray kontynuuje passę sukcesów z początku 2010 roku. Pozytywna reakcja klientów na ten format nastraja pozytywnie - powiedział Yves Caillaud, z Warner Home Video and Digital Distribution. Wraz z wydaniem jednych z najpopularniejszych filmów w historii kina, spodziewamy się, że sprzedaż Blu-ray będzie w tym roku nadal wysoka. Spodziewamy się też wzrostu sprzedaży wraz ze wzrostem penetracji odbiorników HDTV.
DVD zarabiają dla swoich producentów jeszcze więcej (135 mln sprzedanych DVD za około 1,3 miliarda euro), ale mimo znakomitych wyników zaczynają one spadać. W zeszłym roku, w tym samym okresie widzowie wydali na DVD 1,7% więcej.
Źródło: TechSfera