STALKER 2 skasowany, GSC zamknięte
Niestety, przypuszczalnie nie doczekamy się kolejnej części STALKEARA. Po trzech, podobno dobrze sprzedających się grach, po zapowiedzi serialu oraz filmu w uniwersum oraz planach przeniesienia serii również na konsole okazuje się, że zabrakło kapitału. GSC zostało zamknięte.
11.12.2011 21:00
Niestety, przypuszczalnie nie doczekamy się kolejnej części STALKEARA. Po trzech, podobno dobrze sprzedających się grach, po zapowiedzi serialu oraz filmu w uniwersum oraz planach przeniesienia serii również na konsole okazuje się, że zabrakło kapitału. GSC zostało zamknięte.
STALKER 2 był jedną z najbardziej oczekiwanych przeze mnie gier wideo. Nawet pomimo obwieszczenia, że gra ma się ukazać również na konsole, byłem pewny, że gotowy produkt będzie świetny i dopracowany.
Niestety, STALKER 2 nie będzie kontynuowany. Jest szansa na to, że ktoś wykupi dewelopera lub projekt/licencję, jednak nie spodziewałbym się cudów. STALKER 2 miał pojawić się razem z serialem oraz filmem, a autorzy mieli poważne plany co do rozszerzenia uniwersum.
Trzy przygody w głębi Zony to jedne z moich ulubionych gier na PC. Pomimo masy wad uwielbiam je za swobodę rozgrywki, za świetne lokacje i wspaniały klimat. Trudno uwierzyć, że kolejny zdolny deweloper upada.
Oczywiście – powody są logiczne. STALKER za długo powstawał. STALKER miał dużo błędów i STALKER był za mało przystępny dla szerszej publiki. Niemniej upadek GSC jest dla mnie niemalże równie smutny, co upadek Origin, Looking Glass lub Questa.
Sergey Galenkin z 1c stwierdził, że taka była cena tworzenia gry jedynie na PC, na dodatek skierowanej głównie do Europejczyków. Oficjalne oświadczenie twórców już jutro.
Przy okazji wyciekły koncepty ze STALKERA 2, które oglądacie właśnie w tej smutnej nowince. Można się spodziewać, że niedługo zobaczymy więcej fragmentów tej świetnie zapowiadającej się gry.
Rock, Paper, Shotgun uczcili pamięć serii kilkoma artykułami. Mam nadzieję, że dzięki aktywnym moderom, oddanym fanom oraz usługom sieciowym STALKER pozostanie wiecznie w pamięci graczy.
Szkoda. Wielka szkoda.
Źródło: rockpapershotgun