Stare samoloty jako łodzie i Eyjafjallajökull nie straszny

W niektórych krajach samoloty latają tak długo aż spadną, ale w większości miejsc na świecie stary samolot po pewnym czasie po prostu idzie w odstawkę. Tymczasem Hydro Lance przekonuje, że stare odrzutowce można zmienić w superszybkie, dwukadłubowe łodzie, mknące po oceanach pomiędzy kontynentami.

Stare samoloty jako łodzie i Eyjafjallajökull nie straszny 1
Paweł Piejko

W niektórych krajach samoloty latają tak długo aż spadną, ale w większości miejsc na świecie stary samolot po pewnym czasie po prostu idzie w odstawkę. Tymczasem Hydro Lance przekonuje, że stare odrzutowce można zmienić w superszybkie, dwukadłubowe łodzie, mknące po oceanach pomiędzy kontynentami.

Oczywiście zwariowany pomysł ma pewnie wiele wspólnego z erupcją wulkanu Eyjafjallajökull na Islandii i uziemieniem tysięcy samolotów (i podróżnych wraz z nimi) na rozmaitych lotniskach w Europie. Konkretnie chodzi o wykorzystanie kadłubu samolotu, sterowania i całej elektroniki, a przede wszystkim silników odrzutowych, a całość ma unosić się na wodzie dzięki pontonom produkowanym przez Hydro Lance Corporation. W ten sposób na przykład stary Boeing 727, który przeszedł na emeryturę, mógłby wrócić do pracy jako łódź, prująca poprzez fale oceanu.

Stare samoloty jako łodzie i Eyjafjallajökull nie straszny 2

Ładownia oraz miejsca dla pasażerów z samolotu pozostałyby niezmienione, jak również kokpit dla pilotów-marynarzy. Hydro Lance jak na razie nie zastanawia się nad takimi kwestiami jak to, czy kadłub samolotu w ogóle nadaje się na długotrwały kontakt z wodą - wszak nie po to był projektowany. To samo dotyczy kontaktu silników odrzutowych ze słoną wodą. Co nie zmienia faktu, że zaprezentowane obrazki przedstawiające gigantyczne "wodoloty" niezwykle działają na wyobraźnię. Zwłaszcza, gdy naraz przestrzeń powietrzna okazała się całkowicie bezużyteczna. (Choć wizualizacje są cokolwiek komiksowe...)

Hydro Lance Corporation przekonuje jednak, że nabycie takiego zużytego odrzutowca, to koszt rzędu 1 mln $, zaś przekształcenie go w "wodolot" z użyciem technologii opracowanej przez firmę w trakcie produkcji łodzi, kosztowałoby dalsze 3 mln $. Przewidywana prędkość takiego pojazdu miałaby wynieść ponad 250 km/h.

Stare samoloty jako łodzie i Eyjafjallajökull nie straszny 3

Źródło: hydrolance

Źródło artykułu: WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Lenovo pokazuje najlżejsze okulary AR. AI Glasses V1 ważą tylko 38 g
Lenovo pokazuje najlżejsze okulary AR. AI Glasses V1 ważą tylko 38 g
Ceny pamięci DDR5 mocno w górę. Komputery będą droższe
Ceny pamięci DDR5 mocno w górę. Komputery będą droższe
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Nibieskie psy w Czarnobylu. Co się dzieje?
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Symetria między półkulami Ziemi zanika. To wpływa na pogodę
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Santander ostrzega przed telefonami. Podał kluczowe zasady
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Google pokazuje pierwszą reklamę stworzoną przez AI
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Android 17. Google testuje rozbudowany Always On Display i tryb oszczędny w Mapach
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Ocean Południowy wciąż pochłania CO2. Wskazują pomijany mechanizm
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Sprawdź paszport. Ten symbol zmienia wszystko
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Nowe tropy w sprawie odwrotu Napoleona. Badacze przebadali zęby żołnierzy
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Najbardziej jadowita ryba świata. Jak działa jad szkaradnicy?
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat
Syberyjskie tatuaże. Na mumii sprzed 2 tysięcy lat