Stary vs nowy Kratos: porównanie God of War II i III

Stary vs nowy Kratos: porównanie God of War II i III
Mateusz Gajewski

28.02.2010 13:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Głównym zadaniem Kratosa w drugiej części God of War było pokonanie Zeusa, króla bogów, szefa wszystkich szefów. Trzecia część gry zaprezentuje nam nieco inny scenariusz. Premiera gry już w połowie marca. Tymczasem warto na chwilę cofnąć się w przeszłość i powrócić do czasów premiery GoW II. Choć gra wystartowała 4 miesiące po wprowadzeniu na rynek PlayStation 3, to ukazała się tylko w wersji na PlayStation 2. Mówiono, że jest to najładniejszy graficznie tytuł na tę platformę. Dziś, gdy do premiery kolejnej części przygód Kratosa pozostało kilkanaście dni, warto porównać obie produkcje.

Głównym zadaniem Kratosa w drugiej części God of War było pokonanie Zeusa, króla bogów, szefa wszystkich szefów. Trzecia część gry zaprezentuje nam nieco inny scenariusz. Premiera gry już w połowie marca. Tymczasem warto na chwilę cofnąć się w przeszłość i powrócić do czasów premiery GoW II. Choć gra wystartowała 4 miesiące po wprowadzeniu na rynek PlayStation 3, to ukazała się tylko w wersji na PlayStation 2. Mówiono, że jest to najładniejszy graficznie tytuł na tę platformę. Dziś, gdy do premiery kolejnej części przygód Kratosa pozostało kilkanaście dni, warto porównać obie produkcje.

Obraz
© [źródło](http://grrr.pl/images//2010/02/CyclopsEyeRipComparison.jpg)

Oczywiście nie mam tutaj na myśli dokładnego porównania obu produkcji, gdyż byłoby to niczym porównywanie okręgu i kwadratu, ale chodzi mi o kilka drobnych detali.

Obraz
© [źródło](http://grrr.pl/images//2010/02/GAIAComparison.jpg)

Przede wszystkim Kratos - w Gow II jego postać składała się z 5000 polygonów, co widać było na ekranie. Trzecia część gry to już bohater stworzony z 20000 polygonów, a więc wrażenia powinny być o 4x lepsze. Nowy God of War to także nowe podejście do przeciwników. W tym przypadku możemy mówić o 50 unikalnych kreaturach w jednym momencie na ekranie. W przypadku pierwszej części gry maksimum ustawione było na 15-20 stworów. GoW III zaoferuje nam także zupełnie inny rodzaj grafiki. Naturalnie można się było tego spodziewać, że sceny z samej gry Gow III będą dużo lepsze niż renderowane filmy w GoW II.

Obraz
© [źródło](http://grrr.pl/images//2010/02/HADESComparison.jpg)

Zapowiada się naprawdę ciekawa akcja. Jestem pewien tego, że nowa część God of War będzie przełomem, podobnie jak i poprzednie odsłony serii. Kratos z miejsca podbił moje serce, choć miałem z nim styczność tylko w wersji demo. Nadchodzi nowe, lepsze. Pora się na to przygotować.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Komentarze (0)