Strój chroniący przed atakiem rekinów

Strój chroniący przed atakiem rekinów

Strój chroniący przed atakiem rekinów
Katarzyna Kieś
24.01.2011 08:00

Jeśli masz zamiar popływać tam, gdzie możesz trafić na towarzystwo rekinów, lepiej dowiedz się, w jakim kolorze powinien być twój strój. Zmniejszysz prawdopodobieństwo tego, że skończysz jako przekąska w paszczy drapieżnika.

Jeśli masz zamiar popływać tam, gdzie możesz trafić na towarzystwo rekinów, lepiej dowiedz się, w jakim kolorze powinien być twój strój. Zmniejszysz prawdopodobieństwo tego, że skończysz jako przekąska w paszczy drapieżnika.

Z badań naukowców z University of Western Australia i University of Queensland wynika, że rekiny widzą świat tak, jakby oglądały obraz w czarno-białym telewizorze. Okazało się bowiem, że ryby te nie mają zdolności do odróżniania barw, a wszystko, co widzą, dociera do nich jako obraz w kategorii kolor ciemniejszy – kolor jaśniejszy. Z tego powodu rekiny wykrywają obiekty na zasadzie obserwacji kontrastu ciemniejszy - jaśniejszy.

Jeśli zatem obiekt będzie miał kolor podobny do otoczenia i o zbliżonym nasyceniu i odcieniu barwy, rekin najprawdopodobniej go nie zauważy. Obiekt zdecydowanie ciemniejszy od otaczającej rybę wody – i na dodatek pływający – może przez rekina być potraktowany jako potencjalna zdobycz, na którą należy przypuścić atak.

Dzięki temu odkryciu można zaprojektować stroje kąpielowe lub do uprawiania sportów wodnych tak, by ubrani w nie ludzie stali się obiektami mało atrakcyjnymi do upolowania. Ze statystyk wynika, że najwięcej ataków rekiny przypuszczają na ubranych w czarne stroje amatorów relaksu w wodzie. Czarny kolor tworzy wybitnie rozpoznawalny przez rekiny kontrast z barwą środowiska wodnego.

Ciekawe, jak na to doniesienie zareaguje świat mody? Sprzedawcom podpowiadam, że w najbliższym sezonie stroje kąpielowe w jasnych tonacjach morskich można by opatrzyć etykietką: „Zapobiega atakom rekinów”.

Źródło: Telegraph

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)