• Gadżety
  • Fotowoltaika
  • Energetyka
  • Rtv
  • News
Supernowoczesny Ocelot dla komandosów

Supernowoczesny Ocelot dla komandosów

fot. Force Protection
fot. Force Protection
Adam Maciejewski
16.09.2011 12:14

Amerykańska Force Protection pokazała na DSEi 2011 najnowsze wcielenie swojego lekkiego pojazdu minoodpornego Ocelot. Pozbawiony wad Humvee, nie znalazł uznania w USA. Ale kupiło go brytyjskie MoD, aby zastąpić Land Rovery.

Amerykańska Force Protection pokazała na DSEi 2011 najnowsze wcielenie swojego lekkiego pojazdu minoodpornego Ocelot. Pozbawiony wad Humvee, nie znalazł uznania w USA. Ale kupiło go brytyjskie MoD, aby zastąpić Land Rovery.

Zobacz także:
8 najdziwniejszych hybrydowych gadżetów [TOP]
8 najdziwniejszych hybrydowych gadżetów [TOP]
fot. Defense Update
fot. Defense Update

Najnowszy model Ocelota to tzw. Weapons Variant (wariant uzbrojony). Zamknięte nadwozie wersji patrolowej zmieniono na otwarte od góry. Daje ono swobodne pole obserwacji i ostrzału z lekkiej broni (km-y, granatniki) we wszystkich kierunkach. Istotna zaleta dla komandosów, którzy zamiast patrolowania prowadzą działania zwiadowcze i rajdowe.

fot. Think Defence
fot. Think Defence

Nowy Ocelot ma większość cech wariantu patrolowego. Kompozytowe nadwozie wzmocnione pancerzem ceramicznym ma w dolnej części kształt V, co rozprasza falę uderzeniową wybuchu na boki.

Zobacz także:
Telewizor, komputer z Windowsem oraz tablica w jednym!
Telewizor, komputer z Windowsem oraz tablica w jednym!
fot. Force Protection Europe
fot. Force Protection Europe

Dokładna odporność Ocelota jest tajna. Wariant brytyjski (zwany Foxhound) chroni co najmniej przed amunicją ppanc. zapalającą (API) kal. 7,62x39 mm (pociski z kbk AK) z 30 m i wybuchem miny ppanc. zawierającej 6 kg trotylu. Nieźle, jak na 7,5-tonowy pojazd o prędkości maks. 110km/godz.

fot. Force Protection
fot. Force Protection

Ocelot to pojazd modułowy. Jedno uniwersalne podwozie, 3 wymienne nadwozia. Zmiana jednego na drugie to tylko 2 godz. w warunkach polowych! Podwozie (zwane skateboard) to zarazem centralna część deflektora wybuchu. Osłania układ przeniesienia napędu i zbiornik paliwa.

Zobacz także:
Płaszcz przeciwdeszczowy dla... spragnionych [wideo]
Płaszcz przeciwdeszczowy dla... spragnionych [wideo]
fot. Force Protection
fot. Force Protection

Ocelota cechuje prostota konstrukcji, łatwość dostępu do wszystkich podzespołów i naprawy w warunkach polowych. Nadwozie mocowane na 4 zawiasach (tulejach) jest odchylane.

fot. Force Protection
fot. Force Protection

Silnik (turbodiesel Steyera, 3,2 l, 268 KM) w postaci monobloku (tzw. power-pack, wymiana na nowy trwa 6 godz) jest odizolowany od przedziału załogowego. Osłania go lekka maska.

382231557740654499
© [źródło](http://gadzetomania.pl/2011/09/16/supernowoczesnyocelotdlakomandosow/wheelsinmotionfornewprotectedpatrolvehicle)

Wspomniany skateboard to nisko położony środek ciężkości. Zapewnia to świetną stabilność podczas jazdy w terenie, nawet gdy podróż odbywa się z prędkością maksymalną.

Force Protection Ocelot

Zobacz także:
Amazoński tablet w listopadzie - nadchodzi era tanich tabletów?
Amazoński tablet w listopadzie - nadchodzi era tanich tabletów?
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Motor dla ekomaniaków
Motor dla ekomaniaków
Katarzyna Kieś
Autokult: kanapa dla zmotoryzowanych
Autokult: kanapa dla zmotoryzowanych
Blomedia poleca
Meble dla fanów motoryzacji
Meble dla fanów motoryzacji
Arkadiusz Gabrysiak
Blaze. Laser dla rowerzystów?!
Blaze. Laser dla rowerzystów?!
Adam Bednarek
Lampa rowerowa dla geeka
Lampa rowerowa dla geeka
Maciek Kurek
Rower dla miastowych survivalowców
Rower dla miastowych survivalowców
0sk4r
Skuteczna alternatywa dla kasku motocyklowego
Skuteczna alternatywa dla kasku motocyklowego
Mariusz Kamiński
Stół bilardowy dla miłośników motoryzacji
Stół bilardowy dla miłośników motoryzacji
Arkadiusz Gabrysiak
Komentarze (0)
Tematy
  • RTV
  • Gadżety
  • Komputery
  • AGD
  • Telewizory
© Gadżetomania·Redakcja·Regulamin·Polityka prywatności·Reklama·Kontakt