Deficyt wody pitnej, zmiany klimatu, emisja dwutlenku węgla do atmosfery... oto kilka problemów z którymi będą musieli zmierzyć się gracze Superstruct, nowego tytułu autorstwa Jane McGonigal. Sęk w tym, że ma to być coś więcej niż strategia ekonomiczna czy głupkowaty RTS. Gra, której premiera została przewidziana na 22 września, ma działać na podobnej zasadzie jak World Without Oil z 2007 roku. W tym przypadku uczestnicy musieli udawać, że żyją w świecie nękanym znacznie rosnącymi cenami paliw. Gracze wymieniali się schematami opisującymi sposoby oszczędności energii przez fora internetowe i blogi. Niektórzy poszli o krok dalej i zmienili swoje życie w taki sposób, by np. mniej jeździć samochodem i mieścić się w wirtualnym budżecie.
Deficyt wody pitnej, zmiany klimatu, emisja dwutlenku węgla do atmosfery... oto kilka problemów z którymi będą musieli zmierzyć się gracze Superstruct, nowego tytułu autorstwa Jane McGonigal. Sęk w tym, że ma to być coś więcej niż strategia ekonomiczna czy głupkowaty RTS. Gra, której premiera została przewidziana na 22 września, ma działać na podobnej zasadzie jak World Without Oil z 2007 roku. W tym przypadku uczestnicy musieli udawać, że żyją w świecie nękanym znacznie rosnącymi cenami paliw. Gracze wymieniali się schematami opisującymi sposoby oszczędności energii przez fora internetowe i blogi. Niektórzy poszli o krok dalej i zmienili swoje życie w taki sposób, by np. mniej jeździć samochodem i mieścić się w wirtualnym budżecie.
Wracając do Superstruct tytuł potrwa sześć tygodni. W tym czasie gracze wcielą się w mieszkańców Ziemi roku 2019 i zaczną wymieniać pomysłami na ratowanie planety. Będą mogli korzystać z sieci stron internetowych, wynajdywać przykłady w swoich miastach czy publikować krótkie materiały dokumentalne. Uczestnicy będą nagradzani za swoje wysiłki punktami i oczywiście większą oglądalnością zewnętrznej publiki.
Gra powstaje we współpracy z niezależną grupą badawczą Institute For The Future.
Źródło: O'reilly Radar • Wikipedia