System e-Taste. Wirtualna rzeczywistość i doznania smakowe
Naukowcy z Ohio State University stworzyli innowacyjny system e-Taste, który pozwala na symulowanie doznań smakowych w środowisku wirtualnej rzeczywistości. Czy już wkrótce będziemy mogli odbywać kulinarne podróże bez wychodzenia z domu?
Zespół badaczy z Ohio State University zaprezentował system e-Taste, który umożliwia odtwarzanie smaków w wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy mogą doświadczać różnorodnych doznań kulinarnych podczas korzystania z wirtualnej rzeczywistości. Technologia tego typu otwiera zupełnie nowe możliwości dla rozrywki, edukacji czy nawet terapii.
Wygeneruj smak
System e-Taste został zaprojektowany tak, by naśladować odczucia smakowe poprzez stymulację odpowiednich receptorów na języku. Technologia ta pozwala na generowanie różnych smaków, co sprawia, że użytkownik może poczuć na przykład słodycz, kwaśność czy gorycz, nie spożywając przy tym żadnych rzeczywistych produktów.
Twórcy e-Taste podkreślają, że ich wynalazek może zrewolucjonizować sposób, w jaki doświadczamy jedzenia w świecie cyfrowym. System może znaleźć zastosowanie nie tylko w grach czy wirtualnych wycieczkach kulinarnych, ale także w edukacji gastronomicznej oraz w pracy z osobami, które z różnych powodów nie mogą spożywać określonych pokarmów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak zmieniło się doświadczanie wydarzeń muzycznych w XXI wieku? - Historie Jutra napędza PLAY #9
Pojawienie się e-Taste rodzi pytania o przyszłość kulinarnych doznań w VR. Czy już niedługo będziemy mogli podróżować po smakach świata, nie ruszając się z własnego fotela? Naukowcy z Ohio State University są przekonani, że to dopiero początek rozwoju tej technologii i zapowiadają dalsze prace nad udoskonaleniem systemu.
Wirtualna rzeczywistość coraz śmielej wkracza w kolejne obszary życia, a e-Taste jest przykładem na to, jak technologia może zmieniać nasze codzienne doświadczenia. Jeśli projekt będzie rozwijany zgodnie z zapowiedziami, już wkrótce kulinarne podróże w VR mogą stać się dostępne dla każdego.