Szef Google'a jako psychopatyczny lodziarz. O co chodzi?
02.09.2010 23:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na Times Square w centrum Nowego Jorku co pół godziny można zobaczyć wideo z szefem Google'a, Erikiem Schmidtem, w roli głównej. W krótkiej animacji menedżer jest przedstawiany jako psychopatyczny sprzedawca, który rozdaje dzieciom lody. W zamian zabiera im prywatność.
Na Times Square w centrum Nowego Jorku co pół godziny można zobaczyć wideo z szefem Google'a, Erikiem Schmidtem, w roli głównej. W krótkiej animacji menedżer jest przedstawiany jako psychopatyczny sprzedawca, który rozdaje dzieciom lody. W zamian zabiera im prywatność.
Wideo to część kampanii Inside Google, którą wymyśliła organizacja Consumer Watchdog. Celem jest zwrócenie uwagi na "ignorowanie prywatności przez firmę Google".
Zdaniem pomysłodawców akcji Eric Schmidt "nie panuje nad sobą". Szef Google'a powiedział kiedyś: "Jeśli jest w twoim życiu coś, o czym inni nie mogą wiedzieć, to może nie powinieneś robić tego w ogóle".
Consumer Watchdog chce stworzyć specjalną listę, na którą mogliby się wpisywać internauci. Osoby z listy nie byłyby śledzone przez reklamodawców i właścicieli witryn w Sieci. Podobne rozwiązanie skutecznie blokuje w USA telemarketerów.
Wspomniane wideo można obejrzeć tutaj - zagnieżdżanie klipu niestety nie działa :(.
Schmidt z powyższego wideo przypomina głównego bohatera pewnego horroru komediowego z lat 90. Zresztą oceńcie sami ;).
Consumer Watchdog to znana i wpływowa organizacja. Szanse na przeforsowanie pomysłu są więc duże. A jak to wygląda w Polsce? Czy kiedykolwiek doczekamy się takiej inicjatywy nad Wisłą?
Źródło: ReadWriteWeb