Szybka podstawowa analiza SEO dla twojego bloga

Od czasu, kiedy nagle okazało się, że katalogi stron WWW przestały w zasadzie mieć jakiekolwiek znaczenie dla odbiorcy i korzysta on teraz praktycznie wyłącznie z wyszukiwarek - skrót SEO jest przez niektórych wymawiany z niemal uduchowionym szacunkiem. Jasne, jest to w większości przypadków przesada, jednak pewne podstawy warto uwzględniać nawet pisząc sobie prywatnego bloga o różnych codziennych sprawach...

SEO - podstawowa analiza dla twojego bloga
SEO - podstawowa analiza dla twojego bloga
Kira Czarczyńska

15.02.2011 | aktual.: 14.01.2022 13:51

Od czasu, kiedy nagle okazało się, że katalogi stron WWW przestały w zasadzie mieć jakiekolwiek znaczenie dla odbiorcy i korzysta on teraz praktycznie wyłącznie z wyszukiwarek - skrót SEO jest przez niektórych wymawiany z niemal uduchowionym szacunkiem. Jasne, jest to w większości przypadków przesada, jednak pewne podstawy warto uwzględniać nawet pisząc sobie prywatnego bloga o różnych codziennych sprawach...

Co to jest to "SEO"?

SEO to skrót od angielskiego "Search Engine Optimization" - czyli optymalizacji stron internetowych pod mechanizmy wyszukiwarek. W chwili obecnej, bądźmy szczerzy, głównie pod Google. Robi się to właśnie po to, żeby dana witryna była jak najlepiej zindeksowana i pojawiała się na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania związanych z nią fraz, haseł czy pojęć.

Pozycjonowanie to obecnie potężny rynek, w większości przypadków więc i tak na pierwsze miejsce nie wskoczymy (chyba, że akurat faktycznie dobrze się na tym znacie - ale wtedy nie potrzebujecie tego tekstu). Jednak każda poprawka dająca w efekcie poprawę czasu ładowania się strony czy odpowiednie wykorzystanie struktury kodu automatycznie w jakimś zakresie naszą pozycję poprawi.

Szybka, podstawowa analiza online.

Porad na temat optymalizacji stron internetowych jest mnóstwo - można je znaleźć choćby na stronach:

...i w wielu innych miejscach. Są tam też zwykle linki do przydatnych narzędzi analizujących budowę naszej strony i wskazujących, jakie popełniamy błędy i jak ich można uniknąć.

Jeśli ktoś jednak na szybko chciałby sprawdzić sobie zupełnie podstawowe zasady...

Możemy skorzystać z banalnie prostego w obsłudze narzędzia online, które wskaże nam główne błędy, podpowie, na co uważać - a nawet pochwali za stosowanie się do określonych zasad.

Z samych wyników analizy możemy dowiedzieć się, czy nie popełniamy zupełnie podstawowych błędów, oraz wywnioskować, co możemy zrobić lepiej. Zwykle są to drobne poprawki, które nie zajmą nam nawet szczególnie dużo czasu.

Jak jednak sami autorzy przypominają:

"Warto pamiętać, że powyższa analiza niekoniecznie sprawdzi się w przypadku każdej strony internetowej. Będzie tak np. w przypadku blogów w serwisie Blogger.pl, w którym informacji o liczbie zewnętrznych obrazków nie należy traktować zbyt poważnie, gdyż są one serwowane z serwerów tego serwisu ale z innej domeny. Podobnie rzecz ma się z informacjami na temat atrybutów 'alt' i 'title'. Często na stronach jest mnóstwo obrazków związanych tylko i wyłącznie z wyglądem strony."

Jeżeli więc zależy nam na bardziej fachowych informacjach albo chcemy pozycjonować konkretną stronę - niestety, ale trzeba albo zadbać o własną wiedzę, albo zainwestować w specjalistę.

zanim pojawią się uwagi: nie, to nie miał być poradnik SEO - to tylko wskazówki, po co nam takie informacje w ogóle są potrzebne, oraz gdzie ich można poszukać jeśli nie ma się jeszcze wiedzy na ten temat...*

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.