Szybki sukces w Sieci. Poznaj startupy wyceniane na co najmniej 100 mln dolarów

Szybki sukces w Sieci. Poznaj startupy wyceniane na co najmniej 100 mln dolarów

2 lata wystarczą na rozkręcenie dużego biznesu (Fot. Flickr/laverrue/Lic. CC by)
2 lata wystarczą na rozkręcenie dużego biznesu (Fot. Flickr/laverrue/Lic. CC by)
Łukasz Michalik
28.09.2011 09:01, aktualizacja: 14.01.2022 12:46

Zwykle najwięksi branżowi gracze o wartości szacowanej na dziesiątki miliardów dolarów istnieją od dziesięcioleci, ale niektóre firmy szybciej odnoszą sukces. Poznaj serwisy istniejące nie dłużej niż 3  lata, wyceniane na co najmniej 100 mln dolarów.

Zwykle najwięksi branżowi gracze o wartości szacowanej na dziesiątki miliardów dolarów istnieją od dziesięcioleci, ale niektóre firmy szybciej odnoszą sukces. Poznaj serwisy istniejące nie dłużej niż 3  lata, wyceniane na co najmniej 100 mln dolarów.

BetterWorks

Rok założenia: 2011

Wartość firmy: 100 mln dolarów

BetterWorks to przeznaczona dla biznesu platforma, pozwalająca na lepsze zarządzanie pracownikami, przydzielonymi zadaniami i umiejętnościami personelu firmy. Choć usługi BetterWorks są płatne, nie zniechęca nisko koszt wejścia – w przypadku małych firm około 4 dolary za pracownika miesięcznie.

[url=http://betterworks.com]

Instagram

Rok założenia: 2010, listopad

Wartość firmy: 100 mln dolarów

Serwis dla użytkowników iPhone’ów, będących zarazem miłośnikami fotografii. Udostępniana przez Instagram aplikacja o takiej samej nazwie pozwala na bardzo proste modyfikowanie zdjęć i oddawanie do nich różnych efektów.

[url=http://instagr.am/]

Warby Parker

Rok założenia: koniec 2010, działalność rozpoczęta w 2011

Wartość firmy: 120 mln dolarów

Niewiele ponad pół roku wystarczyło, by firma oferująca w Sieci okulary zdobyła nie tylko popularność, ale rónież zainteresowanie inwestorów. Co więcej, wartość firmy przekroczyła 120 mln zanim jej właściciel skończył 30 lat!

[url=http://www.warbyparker.com/]

BeachMint

Rok założenia: 2010

Wartość firmy: 150 mln dolarów

Firma zajmuje się sprzedażą linii produktów związanych z gwiazdami, a dzięki skali działalności może zaoferować wyroby dobrej jakości w bardzo przystępnej cenie. Pierwszym z projektów jest JewelMint, oferujący – w ramach abonamentu – comiesięczne dostawy biżuterii, sygnowanej przez Kate Bosworth.

[url=http://www.jewelmint.com/]

Flipboard

Rok założenia: 2010

Wartość firmy: 200 milionów dolarów

Flipboard to przeznaczona dla iPada usługa, przekształcająca dostępne w Sieci treści w spersonalizowaną, dostosowaną do potrzeb i gustu użytkownika gazetę. Sukces odniesiony przez tę usługę skłonił inne, znane firmy –m.in. Google -  do rozpoczęcia prac nad własnymi wersjami tej usługi.

[url=http://flipboard.com/]

Shoedazzle

Rok założenia 2009

Wartość firmy: 280 mln dolarów

Połączenie znanego nazwiska – Kim Kardashian – z dopasowaną do gustu klientów ofertą oraz modelem sprzedaży butów, opartym na abonamencie, stanowi w tym wypadku przepis na sukces. Biznes celebrytki okazał się dochodowym i rokującym na przyszłość przedsięwzięciem.

[url=http://www.shoedazzle.com/]

One Kings Lane

Rok założenia: 2009

Wartość firmy 440 mln dolarów

One Kings Lane to przedstawiciel długiej listy serwisów, prezentujących jednodniowe oferty lub radykalnie przecenione produkty. Kluczem do sukcesu okazała się w tym wypadku duża liczba wyprzedaży mebli, elementów wyposażenia wnętrz i ozdób znanych marek.

[url=https://www.onekingslane.com/join]

Storm8

Rok założenia 2009

Wartość firmy 1,1 mld dolarów

Wysoką pozycję w rankingu zajęła platforma, oferująca mobilną rozrywkę. Zestaw gier na iPhone’a, iPada i urządzenia z Androidem trudno wprawdzie nazwać innowacyjnym pomysłem, jednak okazał się dochodowym biznesem.

[url=http://www.storm8.com/]

Square

Rok założenia: 2009

Wartość firmy: 1,6 mld dolarów

Kolejna firma oferująca usługi przeznaczone na rynek urządzeń mobilnych. Square oferuje możliwość obsługi kart płatniczych bez potrzeby płacenia wysokich prowizji i stosowania drogich terminali. Usługa skierowana jest do przedsiębiorców, którzy chcą zaoferować swoim klientom możliwość płacenia kartą, a zarazem chcą uniknąć dotkliwych opłat, narzucanych przez operatorów kart.

[url=https://squareup.com/]

[/url]

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)