TechCrunch sprzedany! Czy to początek końca popularnego serwisu?
Opiniotwórczy serwis TechCrunch, prowadzony przez kontrowersyjnego Michaela Arringtona, to mekka dla wielu osób związanych z IT. Wygląda na to, że pewien duży koncern zapragnął mieć witrynę w swoim portfolio...
28.09.2010 11:29
href="http://vbeta.pl/2010/09/28/arrington-na-sprzedaz-aol-chce-przejac-techcruncha/arrington-2">Opiniotwórczy serwis TechCrunch, prowadzony przez kontrowersyjnego Michaela Arringtona, to mekka dla wielu osób związanych z IT. Wygląda na to, że pewien duży koncern zapragnął mieć witrynę w swoim portfolio...
[url=http://vbeta.pl/2010/08/23/facebook-naszego-boga-%E2%80%93-admina-%E2%80%93-nie-da-sie-zablokowac]Facebook: Naszego boga – admina – nie da się zablokować!
[/url]
Zainteresowanym jest AOL - podał serwis GigaOm. Prawdopodobnie rozmowy prowadzone między Arringtonem a internetowym gigantem są dopiero w początkowej fazie. Wszystko może skończyć się jedynie na zapowiedziach. Jednak osoby zbliżone do sprawy twierdzą, że umowa zostanie podpisana.
Jeśli powyższe informacje okażą się prawdziwe, będzie to już kolejna próba przejęcia opiniotwórczego blogu przez firmę z Nowego Jorku. Podobne rozmowy prowadzono już dwukrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat.
Prób wykupienia Arringtona podejmowali się prezesi AOL - Randy Falco oraz Tim Armstrong. Serwis wyceniano wtedy na 25 mln dol., jednak ostatecznie firmy nie podjęły współpracy. Dziś mówi się już o 50 mln dol.
Aktualizacja:
Ja podało kilka zachodnich serwisów technologicznych TechCrunch został dziś sprzedany korporacji AOL. Za serwis zapłacono najprawdopodobniej 25 mln dol. Jest to raczej mała kwota. Początkowo spodziewano się oferty na 40-50 mln.
Pierwsze reakcje na przejęcie są negatywne. Business Insider zwraca uwagę na to, że należący do AOL Engadget (5. miejsce w rankingu Technorati) w ogóle się nie rozwija. Kontrolowane przez niezależnego Gawkera Gizmodo (3. miejsce) ma już trzy razy więcej czytelników niż kultowy niegdyś blog.
BI sugeruje, że podobny los spotka TechCruncha (obecnie 2. miejsce), a na prowadzenie w technologicznej blogosferze wysunie się Mashable (dziś 4. miejsce).
Źródło: GigaOM