TechFlash - MacBooki z panelem dotykowym zamiast klawiatury i pierwsza operacja na żywo w VR

Ponadto mamy dla was ciekawy powerbank dla użytkowników laptopów, chodzącego robota i bardzo nietypowe drony Festo. Oto nasz codzienny skrót informacji z gadżeciarskiego świata.

Operacja w wirtualnej rzeczywistości
Operacja w wirtualnej rzeczywistości
Źródło zdjęć: © medicalrealities
Mateusz Żołyniak

12.04.2016 06:10

Oglądaj operację na żywo w VR

Medical Realities już 14 kwietnia będzie transmitować na żywo pierwszą operację chirurgiczną, którą można będzie oglądać za pomocą gogli VR. 360-stopniowy materiał wideo będzie dostępny z poziomu aplikacji mobilnej firmy, a oglądać można go na Google Cardboard czy Oculus Rift. Więcej informacji o przedsięwzięciu znajdziecie na poniższym nagraniu i stronie Medical Realities.

Surgical Training in 360-Degree Virtual Reality for Oculus Rift (with intro + narration)

Wielki touchpad zamiast klawiatury w MacBookach?

Na stronie amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych pojawił się ciekawy wniosek Apple'a o nazwie "Zero Travel". Zakłada on przygotowanie laptopów, w których standardową klawiaturę zastąpiono dużym panele dotykowym. Na obudowie dostępne mają być dodatkowo trzy mniejsze touchpady.

Ilustracje przedstawiające patent Apple o nazwie "Zero Travel"
Ilustracje przedstawiające patent Apple o nazwie "Zero Travel"© uspto

Rozwiązania Apple'a ma umożliwić wyświetlanie ekranowej klawiatury na panelu, a dotknięcia jej powierzchni mają być sygnalizowane za pomocą systemu haptic feedback. Na dodatkowych powierzchniach można będzie ponadto wyświetlać przykładowo panel numeryczny. Nowe rozwiązania ma umożliwić tworzenie jeszcze cieńszych laptopów.

Mały a pojemny powerbank

Nigdy nie spodziewałem się, że napiszę o crowdfundingowym projekcie, który zakłada powstanie powerbanka. A jednak. Oto Long, czyli niewielka bateria o pojemność aż 36000 mAh (5V), którą stworzono z myślą o użytkownikach laptopów.

"Long" battery teaser

Głównym celem twórców jest przygotowanie akcesorium, które w przyszłości będzie przez producentów dodawane do notebooków. Firma na IndieGoGo musi zebrać 10 tys. dol., aby sfinalizować projekt. Powerbanki trafią do tych użytkowników, którzy wesprą go kwotą co najmniej 40 dol.

Dwunożny robot SCHAFT

Należąca do Google'a firma Alphabet zaprezentowała na New Economic Summit w Japonii rozwiązanie o nazwie SCHAFT. Pod nazwą tą kryje się dwunożny robot, który przypomina dolną połowę ludzkiego ciała (oczywiście, o niżej osadzonym środku ciężkości). Urządzenie to przedstawiane jest jako produkt o "niskim poborze energii i niskich kosztach produkcji".

Google owned Schaft unveils new bipedal robot

Alphabet nie zdradza kiedy nowe rozwiązania zostanie oficjalnie zaprezentowane, ani kiedy może trafić do masowej produkcji. Więcej o nim dowiecie się z powyższego wideo.

Bardzo nietypowy dron Festo

Festo kojarzone jest z dronami, który udają zwierzęta. Tym razem firma wprowadza nieco inny projekt o nazwie "FreeMotionHandling". Jest nim dron, który przybrał formę wypełnionej helem kuli, która sterowana jest przez system ośmiu śmigieł. Rozwiązanie to ma być wykorzystywane do dostarczania zakupów, a to jak działa obrazuje poniższe nagranie.

Festo – FreeMotionHandling

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.