Telewizja odchodzi do lamusa: jak premiera, to tylko w sieci!
Internet pozwala skutecznie dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, a kolejne wydarzenia odbywające się wyłącznie w sieci pokazują, jak świetna jest taka forma promocji. Ostatnio przekonali się o tym: piosenkarka Shakira oraz producenci filmu Zmierzch: Księżyc w Nowiu.
Internet pozwala skutecznie dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, a kolejne wydarzenia odbywające się wyłącznie w sieci pokazują, jak świetna jest taka forma promocji. Ostatnio przekonali się o tym: piosenkarka Shakira oraz producenci filmu Zmierzch: Księżyc w Nowiu.
Na łamach Facebooka miała miejsce premiera najnowszego teledysku wspomnianej artystki, przygotowanego do piosenki Give It Up To Me. Pierwszą prezentację obejrzało aż 95 tysięcy użytkowników (trwała tylko 10 minut!), a ciągu kolejnych 24 godzin wideo zaliczyło ponad 500 tysięcy wyświetleń.
Jeszcze lepszy wynik zanotowano podczas przekazu na żywo z premiery filmu Zmierzch: Księżyc w Nowiu. W ciągu kilku pierwszych minut relacja na MySpace dobiła do poziomu 100 tys. wyświetleń. Ogółem zamieszanie z czerwonym dywanem w tle oglądało blisko 3 miliony użytkowników!
Do niedawna podobne imprezy były domeną telewizji. Teraz coraz częściej trafiają wyłącznie do sieci, a firmy, które decydują się na taki krok bez wątpienia mogą później chwalić się marketingowym sukcesem i absolutnymi rekordami oglądalności.
Cichym zwycięzcą całego zamieszania jest Ustream.tv. To właśnie ten serwis odpowiadała za obie relacje i zapewnienie infrastruktury technicznej. Teraz jego pomysłodawcy z pewnością nie będą narzekać na brak nowych zgłoszeń.
Źródło: TechCrunch • Mashable